Az új webkettes sikersztori lassan Magyarországra is begyűrűzik. A kedvezményekért csoportokat alakító vásárlókra építő szolgáltatások első képviselői a napokban nálunk is megjelentek.
A közösségi vásárlás fogalmát nemzetközi szinten talán a GroupOn ismertté válásával hallották először legtöbben. A 2008-ban elindult vállalkozás naponta helyi ajánlatokat tesz közzé: a szokásosnál sokkal olcsóbb szolgáltatásokat, például félárú éttermi vacsorát kaphat bárki, ha kellő számban áll össze másokkal egy megadott időszak alatt.

A konstrukció annyira sikeresnek bizonyult, hogy a GroupOn nevét manapság már a Twitterrel, Facebookkal egy szinten emlegetik. Csupán idő kérdése volt, hogy Magyarországon is felbukkanjanak hasonló megoldások, bár némi "west-balkáni" félelmekkel biztosan meg kell majd küzdeniük.

Hajts a bónuszokért A héten elstartolt Bónusz Brigád sok tekintetben a GroupOn magyar leképezése. Napi kiemelt akcióra fókuszálnak: nyitólapjukra naponta kikerül egy-egy speciális ajánlat, ahol láthatjuk a felkínált szolgáltatás vagy áru eredeti árát, valamint azt is, mennyibe kerül ugyanez akkor, ha az előre meghatározott számú felhasználó jelzi vásárlási szándékát.

Az ajánlatok lejárati ideje pár napos: cikkünk írása idején egy népszerű pálinkázó kínálatából adnak 50 százalékos kedvezményt, ez az akció egy hétig tart, és húsz vásárló fölött lép érvénybe. "A Bónusz Brigád rendszere azon alapszik, hogy mind a vevő mind pedig az eladó (szolgáltató) megtalálja számítását úgy, hogy az adásvétel minden eleme átlátható, követhető, mérhető" - olvasható a szolgáltató weboldalán. A hirdetőnek (tehát az ajánlattevőnek) maga a hirdetési felület jelent előnyt, hiszen az akció során jóval nagyobb is lehet a hírverés miatti marketing-érték, mint az ajánlatban felkínált kedvezmény. A vásárlók pedig valóban jól járhatnak, hiszen mindenféle kényszer, vagy extra elvárás nélkül, tisztán a közösség létszáma alapján kapják a kedvezményt.


Nem pilótajáték Itthon minden bizonnyal belejátszhat az új őrület elterjedésébe a kilencvenes évek elejéről bennünk ragadt félelem: csak nem ez is valamilyen piramisépítő humbug, valami olyasmi, ahol másokat kell akaratuk ellenére beszervezni és vásárlásra bírni? Vajon ha én is jelzem a vásárlási szándékomat, akkor azt a terméket közösen veszem a húsz másik jelentkezővel, és osztozkodnom kell velük? Mire kötelez egy ilyen oldal, amit én magam nem akarnék?

A pár hete elindult Veddvelem.hu indulását talán még egy fokkal erősebben hátráltathatja az efféle hozzáállás, itt ugyanis nem egy-egy központilag elindított akció köré szerveződhetnek vásárlók, hanem maguk a felhasználók is önszerveződésbe kezdhetnek. Természetesen itt sincs szó semmilyen trükközésről, bár a felhasználók többsége még csak ízlelgeti az új lehetőséget. Vannak, akik csak egy újabb apróhirdetési módként fogják fel a honlapot, és a toborzásokat is inkább kereskedők indítják. Az egyelőre mindenki számára ingyenes szolgáltatás a későbbiekben a kínálati oldal képviselői számára válik fizetőssé, a vevők továbbra is ingyenesen használhatják majd.

Dollármilliók helyett börtönévek járhatnak az oktatási chatbot fejlesztőjének

A korábban számos elismerést elnyerő AllHere megoldását az USA második legnagyobb oktatási körzete is bevezette. Nemrégiben azonban többek között csalással, hamisítással és a befektetők szándékos megtévesztésével vádolták meg a startup alapító-vezetőjét.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.