Az üzleti szolgáltatásokra, illetve a közmű szintű informatikára fókuszáló Cisco a tavaly indított profiltisztítás keretei között már otthoni routereket gyártó leányvállalatától is megszabadulna.
A Bloomberg értesülései szerint a világ legnagyobb hálózatieszköz-gyártója a brit Barclays-t bízta meg vele, hogy vevőt kerítsen a Linksys márkára. A Cisco még 2003-ban 500 millió dollárért szerezte meg az otthoni hálózati elemeket gyártó céget, amelynek termékei a mai napig eredeti néven szerepelnek a vállalat kínálatában. A brand az első kommentárok szerint a bevezetett logót és technológiát kereső televíziógyártóknak lehet érdekes, bár a vételárat nagyban befolyásolja majd, hogy az üzlet jelenleg rendkívül alacsony haszonkulccsal működik.
Egy 2008-as South Park epizódban az óriás Linksys wifi-router
még az egész internetet fejre tudja állítani
A híreket nem kommentálták sem a Cisco, sem a Barclays illetékesei, de a Linksys eladása logikus lépésnek tűnne a Cisco tavaly meghirdetett profiltisztítási terveinek fényében. A vállalat tavaly közel 8 ezer embert bocsátott el, és megkezdte a visszavonulást a konzumer piacról, bezárva például a Flip kamerákat forgalmazó, közmondásosan félrekezelt üzleti egységét is. A Cisco a jövőt a céges szoftverekben és technológiai szolgáltatásokban látja, illetve
a közmű-szintű informatikai megoldások és futurisztikus szolgáltatóközpontok úttörőjévé válna.
A Motorola is vevőt keres ■ A Cisco a Linksys termékein kívül a Scientific Atlanta beltéri egységeivel (set-top box) van jelen az otthoni eszközök piacán, közvetve pedig ugyanebben a szegmensben mozog az idén 5 milliárd dollárért felvásárolt NDS Group is, amely előfizetéses tévészolgáltatók számára fejleszt szoftvereket.
Érdekesség, hogy a Barclays nem csak a Linksys eladában érdekelt, mivel a Google megbízásából az ugyancsak set-top boxokat és kábelszolgáltatóknak szánt eszközöket szállító Motorola Home Business értékesítésében is közreműködik, így az is elképzelhető, hogy végül mindkettő ugyanannál a nagyra törő vevőnél köt majd ki.