Az üzleti szolgáltatásokra, illetve a közmű szintű informatikára fókuszáló Cisco a tavaly indított profiltisztítás keretei között már otthoni routereket gyártó leányvállalatától is megszabadulna.
A Bloomberg értesülései szerint a világ legnagyobb hálózatieszköz-gyártója a brit Barclays-t bízta meg vele, hogy vevőt kerítsen a Linksys márkára. A Cisco még 2003-ban 500 millió dollárért szerezte meg az otthoni hálózati elemeket gyártó céget, amelynek termékei a mai napig eredeti néven szerepelnek a vállalat kínálatában. A brand az első kommentárok szerint a bevezetett logót és technológiát kereső televíziógyártóknak lehet érdekes, bár a vételárat nagyban befolyásolja majd, hogy az üzlet jelenleg rendkívül alacsony haszonkulccsal működik.




Egy 2008-as South Park epizódban az óriás Linksys wifi-router
még az egész internetet fejre tudja állítani


A híreket nem kommentálták sem a Cisco, sem a Barclays illetékesei, de a Linksys eladása logikus lépésnek tűnne a Cisco tavaly meghirdetett profiltisztítási terveinek fényében. A vállalat tavaly közel 8 ezer embert bocsátott el, és megkezdte a visszavonulást a konzumer piacról, bezárva például a Flip kamerákat forgalmazó, közmondásosan félrekezelt üzleti egységét is. A Cisco a jövőt a céges szoftverekben és technológiai szolgáltatásokban látja, illetve a közmű-szintű informatikai megoldások és futurisztikus szolgáltatóközpontok úttörőjévé válna.

A Motorola is vevőt keres  A Cisco a Linksys termékein kívül a Scientific Atlanta beltéri egységeivel (set-top box) van jelen az otthoni eszközök piacán, közvetve pedig ugyanebben a szegmensben mozog az idén 5 milliárd dollárért felvásárolt NDS Group is, amely előfizetéses tévészolgáltatók számára fejleszt szoftvereket.

Minden vád alól tisztázná magát a Huawei
Optikai üzletágától is megvált a Nokia Siemens Networks

Érdekesség, hogy a Barclays nem csak a Linksys eladában érdekelt, mivel a Google megbízásából az ugyancsak set-top boxokat és kábelszolgáltatóknak szánt eszközöket szállító Motorola Home Business értékesítésében is közreműködik, így az is elképzelhető, hogy végül mindkettő ugyanannál a nagyra törő vevőnél köt majd ki.

Megint kiderült, hogy nem a felhasználóké a saját közösségi identitásuk

Az X ügyvédei az InfoWars megvásárlását követően adták írásba, hogy szerintük a közösségi profilok kizárólagos tulajdonosa maga a szolgáltató, a felhasználók pedig tényleg csak felhasználók.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.