A fejlesztők, ötletgazdák és dizájnerek idei találkozóján egyértelműen látszott, hogy a hazai kínálat továbbra is erős, már csak a "hátországnak" kell felzárkóznia. A közeljövő legfontosabb trendjei a legtöbbek szerint az okostelefon, a mindenhol azonnal elérhető információ és a közösségi média.
Telt házzal zajlott le a 2010-es Innovációs TechShow, amely a szervező Mobilitás és Multimédia Klaszter vezetői szerint azt jelzi: egyre több a hazai innovátor, folyamatosan növekszik azon szakemberek száma, akik nem a jól bevált sémákban gondolkodnak, hanem valamilyen technológiai újdonságot szeretnének megvalósítani.
Az ötlet nem elég ■ A szervezők igyekeztek minden érintett oldal képviselőit megszólaltatni, így a fejlesztők mellett a kormányzat, valamint a befektetők részéről hallhattunk előadásokat. A Nemzetgazdasági Minisztérium képviseletében
Csuhaj B. Imre miniszteri megbízott vázolta fel a támogatási rendszerrel kapcsolatos elképzeléseket. Elmondta: a jövő évben az innovációt nagy- és kisvállalati szinten egyaránt hatékonyabban szeretné támogatni a kormányzat, példaként a megújuló Széchenyi tervet említette. Emellett azonban fontosnak tartotta a piaci gondolkodás és a kockázati tőke szerepét is.
Bruckner Zoltán, a PrimusCapital igazgatója egy másik szemszögből tárta a hallgatóság elé, milyen is egy jó innováció. Saját "pártfogoltjaik" és nemzetközi példák alapján egyértelmű, hogy a hasznos és frappáns ötletek mellé egy kidolgozott megvalósíthatósági, piacra lépési és profitabilitási terv is szükséges ahhoz, hogy egy pénzügyi szereplő a fejlesztők mögé álljon.
Látom a hívást ■ 25 kiemelkedő ötlet szerepelt az idei show programjában, egy részükkel előadás formájában ismerkedhetett a közönség, de a közös kiállítótérben is sokan demózták megoldásaikat. A 2010-es nagydíjat a rendezvény résztvevői szavazták meg: a nyertes a TcT Hungary fejlesztése, a
CallMix nevű rendszer lett.
A nyertes és díja
Az egységesített kommunikáció szellemében fogant ötlet lényege, hogy a hagyományos telefonálás közösségi információs felületekkel egészül ki. A telefonálók a hívás létesítésének időpontjában automatikusan láthatják egymás információit és legfrissebb aktivitását a közösségi oldalakon. Vállalatok esetében is hasznos lehet a módszer, hiszen egy ügyfélszolgálatot hívó felhasználó például láthatja a call centerrel kapcsolatos információkat, gyorsgombok listáját, akciók leírását.
Ötletek minden szinten ■ A többi bemutatott innováció is érdemes a figyelemre - közülük ráadásul több nyert különféle díjakat nemzetközi és magyar megmérettetéseken. Az egészségügy fejlesztését sokan tűzték ki célul: többek között ilyen az Android alapú telefonokon futó, mozgásra serkentő
5 minutes break, a számítógép előtt "egérsétáltatással" töltött időt és a valódi sétával eltöltött időt összehasonlító
Beat your mouse movement, a leletek megértésében segítő
Laborlelet kisokos.
A már nálunk is bemutatott
Bónusz Brigád mellett vásárlással kapcsolatos innováció a nyomtatott kuponfüzetek mobilos kiváltására hivatott
Mobil kupon, valamint az egyedi vásárlási preferenciákra építő ajánlórendszer, a
Gravity Reco. A multimédia szintjén megnézhettük az Ipon szemüveg nélkül nézhető 3D tévéjét, a Google TV-hez hasonló (ám már előttük kifejlesztett)
HomeSys Hybridboxot, vagy a személyes preferenciák alapján testre szabható webrádiót, az
MG3-at.
A kiállított fejlesztésekről az MMKlaszter honlapján
bővebb információ is rendelkezésre áll, az alábbi videó pedig rövid képes összefoglalóként szolgálhat. Hamarosan több megjelent fejlesztést is bemutatunk, valamint egyes előadásokon forgatott videókat is elérhetővé teszünk.