Az InsideView blog jóvoltából elkészült egy alapos infografika, amely a közösségi média lehetőségeiről és azok vállalati kihasználásáról szól. A beszédes ábrából többek között megtudhatjuk azt is, hány vásárlót lehet veszíteni egyetlen negatív véleménnyel.
Az infografikában rejlő lehetőségekről már korábban is írtunk, és örömmel mutatunk be jó példákat. Az InsideView blogján található tekintélyes méretű képen szinte minden lényeges információt megtalálni arról, milyen lehetőségek és esetleges veszélyek adódnak a közösségi médiában.

Agilis óriások A céges jelenlétre és aktivitásra koncentráló összeállításból kiderül, hogy a Fortune listáján az első száz helyet elfoglaló óriáscég hetente átlagosan 27 twittel, 3,6 Facebook-bejegyzéssel gazdagítják a csatornáikat, amit havi 10 YouTube videó és 7 blogposzt egészít ki. (Korábbi cikkünk erről a témáról bővebben.)

Ugyanezen száz cég közül 65 van jelen a Twitteren, 54 a Facebookon, minden másodiknak van YouTube csatornája és háromból egy rendelkezik RSS-sel. Hogy mennyire fontos a jelenlét és a céget érintő vélemények kezelése, azt jól mutatja az a becslés, miszerint egyetlen negatív kommentár képes lehet 30 potenciális vásárlótól megfosztani az érintett vállalkozást.

Ázsiában még nem menő Geográfiai bontás szerint azt látni, hogy Észak-Amerika és Európa cégei nagyjából hasonló intenzitással vesznek részt a közösségi médiában, míg az Ázsiai térségben lényegesen kisebb az aktív vállalatok aránya.

A Forrester becslése szerint üzleti kommunikációban idén 714 millió dolláros összköltéssel számolhatnak a közösségi oldalak, ám ez a szám négy év alatt várhatóan bő négyszeresére duzzad. Ennek ellenére az internetes költéseknél továbbra is meghatározó marad a hagyományos display hirdetés, illetve a keresőmarketing.


(A kép kattintásra nagyítható!)


Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.