Az InsideView blog jóvoltából elkészült egy alapos infografika, amely a közösségi média lehetőségeiről és azok vállalati kihasználásáról szól. A beszédes ábrából többek között megtudhatjuk azt is, hány vásárlót lehet veszíteni egyetlen negatív véleménnyel.
Az infografikában rejlő lehetőségekről már
korábban is írtunk, és örömmel mutatunk be jó példákat. Az InsideView blogján található
tekintélyes méretű képen szinte minden lényeges információt megtalálni arról, milyen lehetőségek és esetleges veszélyek adódnak a közösségi médiában.
Agilis óriások ■ A céges jelenlétre és aktivitásra koncentráló összeállításból kiderül, hogy a Fortune listáján az első száz helyet elfoglaló óriáscég hetente átlagosan 27 twittel, 3,6 Facebook-bejegyzéssel gazdagítják a csatornáikat, amit havi 10 YouTube videó és 7 blogposzt egészít ki. (
Korábbi cikkünk erről a témáról bővebben.)
Ugyanezen száz cég közül 65 van jelen a Twitteren, 54 a Facebookon, minden másodiknak van YouTube csatornája és háromból egy rendelkezik RSS-sel. Hogy mennyire fontos a jelenlét és a céget érintő vélemények kezelése, azt jól mutatja az a becslés, miszerint egyetlen negatív kommentár képes lehet 30 potenciális vásárlótól megfosztani az érintett vállalkozást.
Ázsiában még nem menő ■ Geográfiai bontás szerint azt látni, hogy Észak-Amerika és Európa cégei nagyjából hasonló intenzitással vesznek részt a közösségi médiában, míg az Ázsiai térségben lényegesen kisebb az aktív vállalatok aránya.
A Forrester becslése szerint üzleti kommunikációban idén 714 millió dolláros összköltéssel számolhatnak a közösségi oldalak, ám ez a szám négy év alatt várhatóan bő négyszeresére duzzad. Ennek ellenére az internetes költéseknél továbbra is meghatározó marad a hagyományos display hirdetés, illetve a keresőmarketing.
(A kép kattintásra nagyítható!)