A HP bejelentette, hogy megállapodtak a Vertica Systems megvásárlásáról: a magántulajdonú cég olyan szoftvert fejleszt, amelynek segítségével a vállalati adatbázisokban tárolt adatok elemezhetőek.
Az akvizíció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, ám ennél jóval fontosabbnak tartják az első elemzői reakciók azt, hogyan pörgeti fel ez a lépés az üzleti analitikai piacot. A nagy versenytárs IBM ugyanis
nemrég vásárolta fel a hasonló szegmensben működő Netezzát, így a HP mostani bevásárlásával a két rivális minden bizonnyal rágyúr a területre, hogy megszerezze az elsőséget.
Jó ajánlólevéllel ■ A Vertica neve a nagyközönség számára még nem feltétlenül mondhat sokat, ám a vállalat kifejezetten ígéretesen indult. Az eddig kockázati befektetők által támogatott cég többek között értékesítési előrejelzésre, hálózati teljesítmény-analízisre, piacelemzésre szakosodott üzleti alkalmazásokat fejlesztett. Két év alatt háromszáz nagyvállalat ilyen irányú beszállítója lett, Vertica megoldások segítik többek között a Groupon vagy a Comcast működését is.
A HP a felvásárlkásról szóló bejelentésben kitér arra, hogy a mostani lépéssel a vállalati adatokkal kapcsolatos újabb problémára nyújt megoldást az eddigi adatközponti, vállalati rendszerei mellett. "Manapság, ebben a kifejezetten kompetitív környezetben az ügyfeleknek képesnek kell lennie arra, hogy kezelni tudja a folyamatosan növekvő mennyiségű adatot és információt, mégpedig rugalmas és dinamikus architektúrák segítségével" - magyarázza
Shane Robinson, a HP stratégiai és technológiai vezetője a közleményben.
Négy C ■ A Vertica adatbázison belüli analitikai platformját a vállalat a "négy C" névvel is ellátta az oszloptárolás, klaszterezés, tömörítés és folyamatos teljesítmény angol megfelelőinek kezdőbetűiből (column storage, clustering, compression, continuous performance).
Christopher Lynch, a Vertica ügyvezetőjének elmondása szerint azért döntöttek a HP-hoz való csatlakozás mellett, mert így a nagyvállalat globális értékesítési csatornái segítségével kiterjeszthetik ügyfélkörüket, ráadásul megoldásaikat csatolhatják a HP meglévő vállalati adatközponti ajánlataihoz is.
A HP részéről az akvizíció egyértelmű válasz az IBM tavalyi hasonló akciójára: a nagy versenytárs 1,7 milliárd dollárért vásárolta fel a Netezzát, amely specializált hardverekkel összekapcsolt analitikai szoftvereket kínál. Az elemzők a Vertica eddigi üzleteivel kapcsolatban is leginkább a Netezza nevét hozták elő első számú versenytársként, így a harc folytatódik tovább, viszont mindkét vég esetében erősebb hátországgal.