A Sun akvizíciójával az Oracle nem csak a termékportfolióját tette teljessé, de a Sun szakemberek is Oracle közösség részévé váltak, aminek köszönhetően immár világszerte 13 ezren foglalkoznak támogatással, és jelentősen nőtt a tanácsadók száma is – ezek voltak a legtöbbször visszatérő elemei Reményi Csaba nyitóelőadásának, amelyet a Magyarországi Oracle Felhasználók Egyesülete (HOUG) által szervezett konferencián tartott. Az idén 14. alkalommal szervezett rendezvény március 22-24. között zajlik a balatonalmádi Ramada Hotelben.
Nagy átfedés | Az Oracle Hungary Kft. ügyvezető igazgatója kedden első ízben ismertette az egyesült cég közös stratégiáját itthon, amely számos olyan ügyfelet érint, akik már eddig is mind az Oracle, mind a Sun ügyfelei voltak (a két hazai leányvállalat jogi egyesülése még várat magára, várhatóan leghamarabb nyár végén zárulhat le). Az Oracle és Sun legnagyobb közös ügyfelei között olyan hazai szervezetek találhatók, mint az OTP Bank, a K&H Bank, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal, az RTL Klub vagy a Giro Zrt.; világszinten a két cégnek összesen 33 ezer közös ügyfele van. Az átfedéseket jól jelzi, hogy az itthon működő Sun szerverek 80 százalékán Oracle adatbázis vagy Oracle WebLogic alkalmazásszerver fut.
Reményi Csaba előadásában elmondta: a felvásárlás lezárását követően az Oracle négy üzletágba - adatbázis, middleware, szerver- és tárolórendszerek, valamint alkalmazások - szervezte tevékenységét. A cégek konszolidálják szolgáltatásaikat is, ennek köszönhetően megoldódhat az ügyfelek egyik tipikus problémája, amikor a hardver- és a szoftverszállítók valamilyen hiba esetén egymásra mutogatnak. A felelősség az Oracle esetében egyértelmű: az egyetlen elszámoltatási pont mellett az integrált, proaktív támogatással segítik az ügyfeleket – hangoztatta Reményi Csaba.
Szoftverszolgáltatás itthon is | Az üzleti alkalmazások terén a szállító több éve a vállalati stratégiához közelebb álló iparági, ügyfélmenedzsment megoldások felé mozdult el; a stratégia helyességét az ügyvezető igazgató szerint az jelzi, hogy egyre több szegmensben kerülnek piacvezető pozícióba.
Blahut Boglárka, az Oracle alkalmazások üzletágának igazgatója hozzátette: új irányt jelent, hogy a vezető ügyfélkapcsolati (Customer Relationship Management – CRM) rendszer, a Siebel immár Magyarországon is elérhető havidíjas szolgáltatásként ORM CRM On Demand néven.
Az Oracle-Sun komplett csomag felé tett első lépésként értékelték az Oracle Exadata v2 adatbázisgépét, amelyet tavaly ősszel mutattak be. Az integrált rendszerek közös tervezése, tesztelése és. üzembe helyezése lényegesen olcsóbb lehet és kisebb kockázatot jelent az ügyfelek számára, akik a megoldásoknál használt nyílt szabványok révén könnyen illeszthetik a rendszert más szállítók termékeihez is – tette hozzá Reményi Csaba.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak