A 2007-ben felvásárolt, digitális marketingszolgáltatásokban utazó aQuantive csoport finoman szólva sem hozta vissza az árát, a Microsoft most jelentette be a költségekkel együtt 6,2 milliárd dolláros értékcsökkenés leírását.
Miután a Google 2007 áprilisában bejelentette az online hirdetéskiszolgáló DoubleClick 3,1 milliárd dolláros felvásárlását, a Microsoft először az amerikai szabályozó testületeknél támadta meg az akvizíciót. A kísérlet sikertelennek bizonyult, de a szoftvercég más módon is megpróbálta lelassítani a Google úthengerét, és nem sokkal később 6,3 milliárdért – piaci értékének csaknem kétszereséért – megszerezte a hasonló profilú aQuantive csoportot. Ezzel három társaság, a Razorfish, az Atlas és a DRIVE tulajdonosává vált.

Nagyon elrontották  Steve Ballmer vezérigazgató akkor úgy nyilatkozott, hogy a Microsoftnak nincs más választása, mint nagy tétekben játszani, ha fel akarja építeni saját online hirdetési üzletét, és a vállalat erős elkötelezettségről és a digitális marketingben rejlő lehetőségek teljeskörű kiaknázásáról beszélt a tranzakcióval kapcsolatos közleményében. Ennek ellenére a Microsoft addigi történetének legnagyobb akvizíciója közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, sőt a cég online üzletága azóta is feneketlen pénznyelőként működik.





Az aQuantive segítségével a Microsoft a Windows Live, az Office Live, az MSN vagy az Xbox Live hálózatában és ügyfelei között kezelt volna jól koordinálható, interaktív kampányokat, ám a beígért eredmények máig sincsenek sehol, és a Google változatlanul az online hirdetési piac háromnegyedén trónol. Az egyetlen fejlemény, hogy a Microsoft kedden hivatalosan is leírta a rosszul sikerült befektetés nyomán felmerült 6,2 milliárd dolláros értékcsökkenést, ami várhatóan negatívba fordítja a június végéig tartó pénzügyi negyedév 5,3 milliárdosra becsült nyereségét.

A kormány a helyén van  A Microsoft mindennek ellenére elkötelezett az üzletág és a Bing kereső mellett. Van rá pénze, hogy évente lenyelje a menetrendszerűen keletkező óriási veszteséget, a cég vezetése pedig hallani sem akar róla, hogy feladják nehezen összekapart hídfőállásukat az online piacon. Az aQuantive-ra elszórt összeg tulajdonképpen barátinak mondható, ha figyelembe vesszük, hogy a Microsoft négy éve a megfeneklett Yahoo-ért 44 milliárd dollárt kínált. Azt később még Ballmer is mázlinak nevezte, hogy a Yahoo akkor visszautasította az ajánlatot.

A közösségi üzletben is nagyhatalom lehet a Microsoft
Windows Phone 8: jól áll a határozottság a Microsoftnak

Az aQuantive egyébként már nem a legnagyobb volumenű microsoftos felvásárlás, hiszen a vállalat a Skype-ért tavaly májusban 8,5 milliárd dollárt fizetett – ebben a pillanatban nem teljesen világos, hogy az internetes telefonszolgáltatás hogyan és mikor fogja visszahozni az árát. Csak az az egy dolog tűnik nyilvánvalónak, hogy az áttörő technológiákat és üzleti modelleket ritkán helyettesítheti olyan cégek felvásárlása, amelyek nagyjából már elérték, amit elérhettek.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.