Világszintű sportesemények, elnökválasztás, forradalom, celebek és a Vatikán - néhány szó, ami jelzi, milyen nagy utat járt be a Twitter hét évvel ezelőtt elkezdett szolgáltatásával.
Valószínűleg maga az egyik alapító, Jack Dorsey sem remélte, hogy 2006. március 21-én elküldött első twittjét hét év múlva több mint 200 millió felhasználó aktív közreműködésének köszönhetően már napi 400 millió rövid, maximum 140 karakteres üzenet fogja követni.

A Twitter elkészített egy rövid videót is saját maga ünneplésére, amelyben a fontos mérföldkövek mellett megjelennek azok a témák is, ami miatt a közösségi oldal komoly tényezővé tudta kinőni magát a világ kommunikációs csatornái között. Ide tartoznak a nagy sportesemények ideje alatt tapasztalható csiripáradatok. A legutóbbi olimpiát például egy elemzés szerint a közösségi oldalak között a Twitter "nyerte", megelőzve a lényegesen nagyobb táborral büszkélkedő Facebookot.



Politikai tényező  De politikai terepen is meghatározó erővé vált a csiripelés. Barack Obama újraválasztásakor elküldött "Még négy év" üzenete például a Twitter történetének legtöbbször megosztott twitje lett, de az amerikai elnökválasztást egyébként is óriási érdeklődés követte a közösségi hálózaton. Az egyiptomi forradalom és az ezt követő arab szabadságmozgalmak alatt is sokat jelentett a Twitter a szervezkedőknek, mivel a csatornának köszönhetően hírt adhattak, toborozhattak, buzdíthattak. Ezeket az üzeneteket aztán a mainstream média is előszeretettel idézte, használta forrásként a tudósítások során.

A Twitter a nemzetközi sztárok számára is alapvető kommunikációs eszközzé vált. A legtöbb követővel rendelkező felhasználók szinte kivétel nélkül zenészek, sportolók és más hírességek közül kerülnek ki. A lista élén jelenleg Justin Bieber áll több mint 36 millió követővel.

Áldásuk rá ■ A gyakran túlzott konzervatívizmussal vádolt katolikus egyház is felfedezte magának a Twittert. Nem sokkal XVI. Benedek lemondása előtt jelentették be, hogy az egyházfő saját csatornát nyit. Ferenc pápa megválasztását követően pedig az @pontifex felhasználó alatt már három üzenet is megjelent a több mint 2 millió követővel rendelkező csatornán. De a pápa mellett több mint húsz bíboros is aktív csiripelőnek tekinthető.

200 millióan csiripelnek
A közösségi média nyerte az amerikai elnökválasztást

Mindezek ellenére Magyarországon nem tudott átütő sikert elérni a Twitter. Az Index nemrég készített olvasói felméréséből például az derült ki, hogy a válaszadók alig néhány százaléka használja kisebb-nagyobb rendszerességgel az oldalt, miközben a Facebook gyakorlatilag letarolta a magyar közösségi piacot.

Külföldi SaaS-piacon nyomulna az Alibaba

Nyílt terepen ütközik meg a globális felhős piacot uraló AWS–Microsoft–Google felállású trióval.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.