Hiába a nagy népszerűség és a milliónyi követő, a több mindig jobb. Ezért a sportcelebek újabban mobil játékokkal próbálják bővíteni híveik számát.
A sportolóknál ma már nem kizárólag az számít, milyen teljesítményre képesek. Piaci értéküket nagyban befolyásolja a rajongói tábor mérete és elkötelezettsége is. (Például anno arról szóltak a hírek, hogy
David Beckham leigazolásának költsége az első távol-keleti túrán visszajött a Real Madridnak.) Ezt felismerve régóta használják már az internet lehetőségeit is ilyen célra a karrierjüket tudatosan építgető szupersztárok.
Mostanra azonban már az sem számít különösebben előremutatónak, ha valaki sok millió követővel rendelkező Twitter csatornát vezet, vagy ha Facebook profiljának minden bejegyzésére tízezrek nyomják gondolkodás nélkül a lájkot. Az okostelefonok elterjedésével szerencsére újabb csatorna nyílt meg a rajongókkal kialakuló kapcsolat erősítésére.
Fejben erősít ■ Christiano Ronaldo az egyik ilyen úttörő sportceleb, aki nem elégedett meg a 6 millió Twitter követővel és a Facebookon összegründölt 37 milliós táborral, és nevét, sőt ötleteit adta egy egyszerű mobilos játékhoz. A kifejezetten sportolókat szerepeltető játékokra fókuszáló
RockLive fejlesztőcég alapítói szerint a december elején megjelent játék néhány hét alatt több bevételt generált, mint két korábbi, amúgy szintén sikeres piaci fogadtatásra találó játékuk. Ronaldo karikatúrájával eddig több mint 225 millió percet fejelgettek a játékosok. A
Heads Up with Christiano Ronaldo című alkalmazás fejlesztésébe maga a címszereplő is aktívan részt vett. Kifejezett kérésére került a programba házi kedvence.
Ezt megelőzően
Mike Tysonról és egy népszerű amerikai focis játékosról,
Chad Ochocincóról készített mobil játékot a RockLive. Mindkettőt milliós nagyságrendben töltötték le, arról azonban nincs publikus információ, hogy az amúgy ingyenes alkalmazásokban vásárolható extrák mekkora bevételhez juttatták a készítőket.
A Heads Up nemcsak abból a szempontból más az előző címeknél, hogy az ingyenes változat mellett egy bővített, 99 centbe kerülő fizetős változat is készült hozzá. A ronaldós fejelgetés ugyanis külön közösségi felületet is kapott, ahol a játékosok facebookos és twitteres ismerőseikkel mérhetik össze a tudásukat, saját profilt hozhatnak létre és küzdhetnek a nyilvános ranglista minél magasabb helyezéseiért. A cég szerint a felhasználók a játékra fordított teljes idejük 30 százalékát ezekkel a közösségi lehetőségekkel töltik.
Mindenkinek jó ■ Népszerű sportolókra alapozni egy mobilos játékot tökéletes szimbiózisnak tűnik a szereplő és a fejlesztő között. Miközben egy-egy celeb neve önmagában is óriási húzóerő, a letöltéseket elképesztő módon megdobja az, ha például egy
37,6 millió követővel rendelkező Facebook oldalon promótálják.
Ugyanakkor a sportolónak sem rossz üzlet ez, hiszen a mobil játékokban elérhető, néhány dolláros vásárlásokból ilyen nagyságrendő letöltésnél már számukra is
értékelhető mennyiségű pénz folyik be, miközben egy újabb csatornát kaptak, ahol meglévő rajongóikat még szorosabban láncolhatják magukhoz, és sok új érdeklődőkre is találhatnak. Ez pedig egy idő után az eléjük rakott újabb reklám vagy sportszerződések végösszegén is meglátszik majd.