Hiába a nagy népszerűség és a milliónyi követő, a több mindig jobb. Ezért a sportcelebek újabban mobil játékokkal próbálják bővíteni híveik számát.
A sportolóknál ma már nem kizárólag az számít, milyen teljesítményre képesek. Piaci értéküket nagyban befolyásolja a rajongói tábor mérete és elkötelezettsége is. (Például anno arról szóltak a hírek, hogy David Beckham leigazolásának költsége az első távol-keleti túrán visszajött a Real Madridnak.) Ezt felismerve régóta használják már az internet lehetőségeit is ilyen célra a karrierjüket tudatosan építgető szupersztárok.

Mostanra azonban már az sem számít különösebben előremutatónak, ha valaki sok millió követővel rendelkező Twitter csatornát vezet, vagy ha Facebook profiljának minden bejegyzésére tízezrek nyomják gondolkodás nélkül a lájkot. Az okostelefonok elterjedésével szerencsére újabb csatorna nyílt meg a rajongókkal kialakuló kapcsolat erősítésére.

Fejben erősít  Christiano Ronaldo az egyik ilyen úttörő sportceleb, aki nem elégedett meg a 6 millió Twitter követővel és a Facebookon összegründölt 37 milliós táborral, és nevét, sőt ötleteit adta egy egyszerű mobilos játékhoz. A kifejezetten sportolókat szerepeltető játékokra fókuszáló RockLive fejlesztőcég alapítói szerint a december elején megjelent játék néhány hét alatt több bevételt generált, mint két korábbi, amúgy szintén sikeres piaci fogadtatásra találó játékuk. Ronaldo karikatúrájával eddig több mint 225 millió percet fejelgettek a játékosok. A Heads Up with Christiano Ronaldo című alkalmazás fejlesztésébe maga a címszereplő is aktívan részt vett. Kifejezett kérésére került a programba házi kedvence.

Ezt megelőzően Mike Tysonról és egy népszerű amerikai focis játékosról, Chad Ochocincóról készített mobil játékot a RockLive. Mindkettőt milliós nagyságrendben töltötték le, arról azonban nincs publikus információ, hogy az amúgy ingyenes alkalmazásokban vásárolható extrák mekkora bevételhez juttatták a készítőket.

A Heads Up nemcsak abból a szempontból más az előző címeknél, hogy az ingyenes változat mellett egy bővített, 99 centbe kerülő fizetős változat is készült hozzá. A ronaldós fejelgetés ugyanis külön közösségi felületet is kapott, ahol a játékosok facebookos és twitteres ismerőseikkel mérhetik össze a tudásukat, saját profilt hozhatnak létre és küzdhetnek a nyilvános ranglista minél magasabb helyezéseiért. A cég szerint a felhasználók a játékra fordított teljes idejük 30 százalékát ezekkel a közösségi lehetőségekkel töltik.

Mindenkinek jó  Népszerű sportolókra alapozni egy mobilos játékot tökéletes szimbiózisnak tűnik a szereplő és a fejlesztő között. Miközben egy-egy celeb neve önmagában is óriási húzóerő, a letöltéseket elképesztő módon megdobja az, ha például egy 37,6 millió követővel rendelkező Facebook oldalon promótálják.

Virtuális pénzektől hízik a játékipar
A játékipar rég nem a tinikről szól

Ugyanakkor a sportolónak sem rossz üzlet ez, hiszen a mobil játékokban elérhető, néhány dolláros vásárlásokból ilyen nagyságrendő letöltésnél már számukra is értékelhető mennyiségű pénz folyik be, miközben egy újabb csatornát kaptak, ahol meglévő rajongóikat még szorosabban láncolhatják magukhoz, és sok új érdeklődőkre is találhatnak. Ez pedig egy idő után az eléjük rakott újabb reklám vagy sportszerződések végösszegén is meglátszik majd.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.