Bár a második negyedévben erőset kövekedett az LCD panelek piaca, a szárnyalás csak időleges volt - állítják az iparág résztvevői.
Az általános piaci trendek szerint a hagyományosan gyenge első negyedév után óvatos növekedés következik az informatikai és szórakoztató-elektronikai termékek eladásában, majd a nyári uborkaszezon után minden gyártó az év utolsó négy hónapjának meredeken emelkedő számait várja. Úgy tűnik, az LCD panelek piacán idén ez két okból is másként alakul.

A nagyfelbontású vuvuzelák sem segítettek | Bár az első híradások még arról szóltak, hogy a focivébé miatt az idei második féléves LCD-eladások erősen elhúztak az előző évek hasonló időszakához képest, a lassacskán csepegő pénzügyi információk fényében az elemzők szerint mégsem történt akkora piaci bumm: csak a mennyiségek növekedtek ugyanis, az árakkal nem volt minden rendben.

Persze nem magával az árazással volt probléma: a vébére készülve már minden gyártó előre rágyúrt a tavaszi időszakra, hogy a megfelelően akciósra, ám azért profitábilisra tervezett árszintekkel minél többeket meggyőzhessenek arról, hogy új "lapostévén" nézzék a meccseket. Az euró árfolyamának idei erős lejtmenetére azonban nem gondoltak, ezért az első félév végeztére az első számítások szerint az árfolyamesés szépen megette a tervezett profitot.

Mindemellett a válság után első ízben normalizálódó eladási feltételek között a gyártók, sokszor a viszonteladókkal és áruházláncokkal karöltve, kiterjedt reklám- és promóciós tevékenységekbe kezdtek, ezek mértéke azonban szintén nem igazodott a később bekövetkező euró-fiaskó hatásaihoz.

Épp ezért a szakértői vélemények többsége szerint most arra kell felkészülni, hogy aki eddig nem vette meg új LCD tévéjét vagy monitorát, annak akár átlagosan tíz százalékos drágulásra is fel kell készülnie. A gyártóknak ugyanis kompenzálniuk kell az árakat ahhoz, hogy a pénzügyi évük elején betervezett számaiknál maradhassanak, és a karácsony előtti vásárlási roham (ha lesz), a módosított árakkal talán visszahozhatja az első félévben elszenvedett kieséseket.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.