Bár gyakorlatilag mindenki kész tényként kezelte a közösségi vásárlás legnagyobbjának beolvasztását, a Groupon úgy döntött, hogy a felajánlott hatalmas összeg ellenére is független marad.
A legújabb webkettes divat, a közösségi vásárlás az internetes "nagyhatalmak" egyikét sem hagyta hidegen. A Groupon, mint az új trend zászlóvivője először a Yahoo célkeresztjébe került, ám az 1,7 milliárd dolláros ajánlatra gyorsan nemleges válasz érkezett. A jóval tőkeerősebb és rámenősebb Google viszont
egyre csak srófolta felfelé az árat, így a szakértők egytől egyig biztosra vették, hogy az üzlet létrejön.
Nem leszek sohasem a játékszered ■ A Google legelső ajánlata 2,5 milliárd dollárról szólt, és már akkor sikerült "belső informátorokra" hivatkozva mindenhol kész tényként tálalni a Groupon beolvasztását. Bár a Yahoo ajánlata után még az volt az indok, hogy a Groupon minimum hárommilliárdosra taksálná saját magát, mindenki úgy vélte, a Google ostromának nem lehet sokáig ellenállni, és az ajánlott summa is közel áll a vevő elképzeléseihez.
Ehhez képest december legelső napján már arról írtak a legfontosabb források (köztük olyan nevek, mint a The New York Times), hogy a keresőóriás gyakorlatilag mindent bevetve frontális támadást indított, és
a megajánlott összeg dupláját is hajlandó lenne kifizetni a Grouponért. Az AllThingsDigital pedig lezárt ügyletként tálalta a bevásárlást, és egyenesen hatmilliárdos árat emlegetett.
Van még feljebb ■ Ehhez képest mindenkit meglepett a Groupon döntése: a vállalat nemet mondott a hatmilliárdra, és továbbra is függetlenként szeretné folytatni a gyümölcsözőnek ígérkező üzletág kiaknázását. Most persze minden szakértő azon gondolkodik, van-e egy még nagyobb vevő a háttérben, bár a piacot ismerve keveseknek állhat rendelkezésére ekkora tőke egy hasonló ajánlathoz, így pedig egyetlen magyarázat marad: a közösségi vásárlásban a trend legfontosabb szereplője még a mostaninál is nagyobb potenciált (és sokkal több bevételt) lát a közeljövőben.