Májusban tovább emelkedett több webes "alapvetés" látogatottsága: a Google egy meggyőző számmal vezet, de a versenytársak is egyre gyorsabban nőnek.
Májusban egymilliárd egyedi felhasználó látogatta meg a Google valamilyen weboldalát a comScore elemző vállalat felmérése szerint. Amikor a comScore 2006-ban először vizsgálta a felhasználók netezési szokásait és a leglátogatottabb oldalakat, a Google még "csak" 496 millió egyéni látogatóval büszkélkedhetett, öt év alatt sikerült a duplázás.
Hárman a csúcson ■ A Google weboldalainak látogatottsága az előző év májusához képest 8,4 százalékkal nőtt, ám a dobogó második és harmadik fokán álló vetélytársak növekedési üteme még ennél is gyorsabb. Az ezüstérmes Microsoft 905 millió egyéni felhasználója 15 százalékos emelkedést jelent, a harmadik helyen álló Facebook viszont még erre is rádupláz: a 714 millió havi egyéni látogató 30 százalékos növekedés tavalyhoz képest.
Az Egyesült Államokon belül még más az állás, ott ugyanis még él és virágzik a Yahoo: az egykor világszerte is szebb napokat látott szolgáltatást májusban 188,8 millióan látogatták, a Google 180 millióval, a Microsoft pedig 179,8 millióval csúszott le az amerikai első helyről.
Beleborulunk a közösségbe ■ A comScore hivatalos blogja szerint könnyen mérhető az a folyamat is, ahogy a felhasználók egyre több időt töltenek közösségi oldalakon. 2007 nyarán még a teljes internetezési időnk 8 százalékában nézegettük egymás adatlapjait különféle szolgáltatásokban, idén májusban viszont már duplaennyire, a teljes online időtöltésünk 16 százalékára növekedett a Facebook és társainak használata.