Múlt héten jelentette be a Google, hogy nyáron végleg leállítja RSS-olvasó szolgáltatását. Alig két napra rá az egyik alternatívát jelentő szolgáltató már 500 ezer új felhasználóról számolt be.
Borítékolni lehetett, hogy miután a Google pár napja bejelentette, hogy három hónapos türelmi időt követően végleg
bezárja RSS-olvasó szolgáltatását, a hasonló szolgáltatásokat kínáló cégek számára jó időszak következik. A hírre az elsők között reagálva problémamentes "költözködést" ígérő Feedly például alig 48 órával a Reader-bezárást bejelentő bejegyzés nyilvánosságra kerülése után már arról számolt be, hogy több mint 500 ezer új felhasználó csatlakozott hozzájuk.
Köszönik, van hely ■ A cég
blogposztja amellett, hogy köszönti az újonnan csatlakozókat, arról is beszámol, hogy a nagy rohamra való tekintettel megtízszerezték a kiszolgálást biztosító szerveres állományt, valamint számos linket és információt tartalmaz a Feedly használatáról illetve arról, hogyan lehet a Reader-használók számára kicsit cizelláltnak tűnő felületet egyszerűbbé, a Google megoldásához hasonlóvá faragni.
A keresőóriás azzal indokolta a Reader bezárását, hogy az új felhasználói szokások már túlhaladottá tették a tartalomfogyasztás RSS-alapú technikáját, és ez a Reader forgalmi statisztikáin is meglátszott már. A háttérben azonban inkább arról lehet szó, hogy a cég integrált felhasználói csatornájának szánt Google+ további támogatást igényel, és a Reader közönségét is megpróbálják a közösségi funkciókra építő Plus aktív felhasználóivá tenni.
Forgalomterelési képesség a BuzzFeed féléves statisztikája alapján
Erre a fenti grafikon tanúsága szerint szükség is volna. A partnerein keresztül mintegy 300 millió internetező aktivitását követő BuzzFeed elmúlt féléves statisztikája azt mutatja, milyen arányban terelt a Reader illetve a Plus látogatókat a hálózathoz tartozó tartalmi oldalakra.
Piaci átrendeződés ■ A Reader bejelentett halála persze nem csupán a Feedly számára jelent lehetőséget, bár abból, hogy az App Store ingyenes alkalmazásai között pillanatok alatt a toplista első helyén találta magát az következik, ők profitáltak eddig a legtöbbet. Az is igaz, hogy a Feedly reagált a leggyorsabban, de feltételezhető, hogy más RSS-feedre építő megoldások számára is bővülési esélyt kínál az óriás sokak számára furcsának tartott lépése. A Passion Digital alábbi infografikáján a Reader rövid életútjának főbb állomásai mellett találni tippeket is arra vonatkozóan, mivel lehet lecserélni a július elsejétől nem üzemelő Google-szolgáltatást.