A Samsung, a Sharp és más ázsiai cégek ezúttal egy csoportos fogyasztói kereset nyomán fizetnek újabb hatalmas összeget, de az árkartellt szervező többi LCD-gyártóra is rájárhat majd a rúd.
A világ vezető LCD-gyártói ellen öt évvel ezelőtt indult összehangolt versenyhivatali vizsgálat több országban, így az USA-ban, Japánban, Dél-Koreában és az Európai Unióban. A cégek 1999 és 2006 közötti tevékenységével kapcsolatban eddig körülbelül 890 millió dollárnyi bírságot osztottak ki, a legújabb pakkot pedig nyolc amerikai szövetségi állam csoportos keresete nyomán kapták.

Jó üzlet volt Az érintett gyártók 538,6 millió dolláros büntetés megfizetéséről állapodtak meg a New York-i bíróságon, amelynek legnagyobb részét, több mint 500 milliót a megkárosított fogyasztók részleges kártérítésére fordítják, fennmaradó része pedig kormányzati és közintézményekhez folyik be. A Samsung 240, a Sharp 115,5, míg a Chimei Innolux 110,3 millió dollárral lesz szegényebb, a maradékot pedig a Hitachi, a HannStar, a Chunghwa és az Epson dobja majd össze.

Az ügyben érintett további vállalatok, így az LG, a Toshiba vagy az AU Optronics, nem hajlottak a megegyezésre, ezért ellenük tovább folytatódik a bírósági eljárás.
A vádak alapján a cégek szándékosan magasan tartották áraikat, sőt termelésüket is összehangoltan korlátozták, hogy a keresleti LCD piac véletlenül se alakuljon kínálati piaccá. Ezzel a jelenlegi kereset szerint közvetett módon megkárosították a konzumer elektronikai termékek vásárlóit, de korábban már számítógép- és telefongyártók, például a Nokia és a Dell is bírósághoz fordultak az alkatrészek árának mesterséges rögzítése miatt.

Így is jó üzlet A Samsung eközben kivásárolja a Sony-t 2004-ben alapított közös kijelzőgyártó vállalatukból, az S-LCD-ből. A japán óriás legutóbbi pénzügyi évére nézve 1,2 milliárd dolláros veszteséggel számol, amelynek jelentős részéért a tévés részleg gyenge teljesítménye okolható, megfejelve a tartósan erős jennel. A most befolyó 940 millió dollár mellett attól is megtakarításokat várnak, hogy nem kell tovább fizetniük a gyár üzemeltetési költségeit, a paneleket pedig a jövőben a száz százalékos tulajdonossá előlépő Samsungtól vásárolják.

Újabb 22 milliárdba kerül a Magyar Telekom balkáni kalandja
Egymilliárdos csontváz a Microsoft szekrényében

Tengernyi Volvóból lesz önvezető Uber-flotta

Úgy tűnik, jól működik az egy ideje futó közös tesztüzem. Az amerikai cég néhány éven belül 24 ezer autót rendelhet a svédektől.
 
Hirdetés
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.