A Google alig három éves böngészője újabb sikert könyvelhetett el, miután nemrégiben globális szinten a Firefox fölé kerekedett: immár a Chrome 15.0 a világ legnépszerűbb browser verziója.
A StatCounter mérései szerint a Chrome jó két héttel ezelőtt hagyta le a Firefoxot a világszintű felhasználás tekintetében, így a második helyre jött fel a Microsoft Internet Explorer mögött. Nem sokat kellett várni rá, hogy a Google böngészője ismét a hírekbe kerüljön: ezúttal az elsőséget is megszerezte, igaz, csak az egyes browser verziók piaci részesedését tekintve. A Chrome 15.0 persze nem sokáig ül majd a trónon, hiszen már megjelent a 16-os kiadás is, a Google automatizált frissítési mechanizmusa pedig gondoskodik róla, hogy pillanatok alatt kivonja a forgalomból az előző változatot.

Sokan éppen emiatt a a frissítési rendszer miatt tartják véleményesnek a Chrome elsőségét, hiszen a közvetlen versenytársak legalább 2-3 népszerű verzióval képviseltetik magukat a mezőnyben. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az Internet Explorer márka egy 16 éves termékcsaládot jelöl, és a Firefox legelső kiadása is majdnem pontosan 7 éve jelent meg, ezzel szemben a Google Chrome mindössze 3 éves múltra tekinthet vissza. Sőt arról sem a Google tehet, hogy lassan az Internet Explorer 10 is megjelenik, de az IE 8 még mindig kétszer elterjedtebb az IE 9-nél, sokan pedig nem hajlandók telepíteni a 3.6-osnál frissebb Firefoxot.

Itthon a Firefox és az Android vezet  A már-már réspiaci terméknek tekinthető Apple Safari mellett az első ötben van az Opera böngésző is, amely azonban nem igazán a desktop, hanem a mobil platformra fókuszál: bár az asztali gépeken a 2 százalékos részesedést sem éri el, addig a mobil eszközökön a legnépszerűbb böngészőnek számít a maga 24,47 százalékával. (Érdekesség, hogy az Opera lényegesen jobb, 31,99 százalékos hazai eredménye csak a második helyre elég, mivel tízből négy magyarországi mobilos az androidos böngészőt használja.)

A böngészőpiaci verseny hazai eredményei másban is eltérnek a globális arányoktól, de a Chrome-ot illető trendek itthon is érvényesülnek. Magyarországon már 2008 decembere óta a Firefox a legnépszerűbb asztali webböngésző, elsőségét pedig egyelőre senki sem veszélyezteti. Az Internet Explorert már a Chrome is alaposan elveri, hiszen legutóbb március környékén álltak döntetlenre, azóta pedig a Google böngészője több mint kétszer nagyobbra hízott, mint az IE család együttes részesedése. A Chrome ugyan még második helyen áll az egyes verziók rangsorában, de nemsokára nálunk is átveszi a vezetést.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.