Ugyan a Facebook-társadalom mára már bőven meghaladta a félmilliárdos létszámot, de a mikroblogok egyeduralkodója, a Twitter a kisebb felhasználói kör ellenére is közel ugyanolyan ismertségre tett szert. Ezt és megannyi más forrásból származó 2010-re vonatkozó adatot rendezett csinos infografikába a webdesigntól a közösségimédia-tervezésig szinte mindennel foglalkozó Digital Surgeons.
A húszéveseké a világ ■ A Facebook és a Twitter tavalyi eredményei sok szempontból mutatnak hasonlóságot, de néhány kisebb és pár nagyobb eltérést is kiszúrhatunk az adatokat böngészve. A zömmel az Egyesült Államokból származó statisztikák alapján jól látszik, hogy arányaiban kimagaslóan sok egyetemista használja a Twittert, míg a Facebookon nagyon erős a jelenléte a tizenéveseknek.
Az éve emberének választott Mark Zuckerberg által életre hívott közösségi oldal egyre erőteljesebben elszakad az USA-tól, már a felhasználók 70 százaléka használja a Facebookot a világ már országaiban. Ugyanez a Twitternél még valamivel alacsonyabb, 60-40 százalékos arányt mutat.
Kevesebben vannak, de lelkesebbek ■ Vállalati jelenlét és az ebből származó üzleti potenciál szempontjából két markánsan különböző irányvonal rajzolódik ki. Míg Zuckerberg óriásira hízott játszóterén az emberek 40 százaléka követ egy céghez köthető oldalt, addig a mikroblog esetében ugyanez csak minden negyedik felhasználóra igaz. Ám ha valaki Twitteren követ egy márkát, vállalatot, az többnyire sokkal jobban kötődik a céghez, mint a Facebook esetében. Előbbinél a követők kétharmada vásárlásainál is az adott vállalat termékét preferálja, míg a Facebookon ez az arány alig haladja meg az 50 százalékot.
(Forrás: Digital Surgeons)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak