Mostanában az üzleti világ szinte térdelőrajtban várja, mikor megy végre tőzsdére a Facebook. Bár erről még nincs hivatalos információ, a közösségi oldalt működtető vállalat újabb nagy izmosodásnak indul.
Már manapság is több mint 3000 dolgozó áll a világ legnépszerűbb közösségi szolgáltatása mögött, ám akár másfélszer ennyien is lehetnek jövőre. A vállalat üzemeltetési igazgatója,
Sheryl Sandberg szerint ráadásul nem csak a nyugati parti főhadiszállást tömik tele újoncokkal: 2012 elején egy új irodát is nyitnak New Yorkban, amely főleg új fejlesztőket vár majd, akik teljesen új funkciók és szolgáltatások megalkotását kapják feladatként.
Sheryl Sandberg a bővítést felvezető sajtótájékoztatón
Felrázva és keverve ■ A hivatalos bejelentés mellett más források arról is beszámolnak, hogy a vezetőség szerkezete is átalakul a következő hónapokban. Ez leginkább annak a fényében érdekes hír, hogy bár a kezdeti időszakban több ilyen változás is előfordult, a Facebook már évek óta szinte teljesen stabil vezetői struktúrával működik.
Az AllThingsD információi egy teljesen új szemléletű elrendezésről szólnak, ahol a dizájnnal, fejlesztéssel és stratégiával foglalkozó csapatokat és vezetőiket különféle "termékek" és fő vezérelvek köré csoportosítják, lesz például ilyen hibrid csoportja a személyes adatok kezelésének, vagy a kommunikációnak is.
A csúcson kell okosnak lenni ■ Bár ez utóbbi értesülést hivatalosan nem kommentálta a közösségi óriás, a hírt boncolgató üzleti-informatikai magazinok egyetértenek abban, hogy ez már a tőzsdei készülődés része. Sokan már tavaly várták a Facebook-részvények megjelenését a Wall Streeten, ám a vállalat soha nem nyilatkozott még egyértelműen ebben a témában. Most azonban, hogy lassan elfogynak a behálózható, még "Facebook-szűz" felhasználók, a terjeszkedés felől teljesen más stratégia irányába kell fordulni.
A mostani átszervezések többek szerint hasonlóak lehetnek, mint amilyeneket a Google élére
sok éves szünet után visszatért Larry Page hajtott végre. Page hét integrált termék-fókuszterületet hozott létre, amelyeket korábban elkülönített fejlesztési és termékmenedzsment csoportok kezeltek: a Chrome, közösségi szolgáltatások, az Android, a YouTube, a tudásmenedzsment, a hirdetés és a geolokáció körül azóta egységes csoportok dolgoznak, mindegyikben közösen dolgozó fejlesztőkkel, marketingesekkel, kereskedelmi szakértőkkel.