Még a nyáron megnyithatja alkalmazásboltját az öreg kontinensen a termékeivel és szolgáltatásaival eddig jórészt az USA-ra koncentráló Amazon.
Akár egy héten belül megkezdődhet a toborzása azoknak a fejlesztőknek, akik az Amazon androidos alkalmazásboltjának európai debütálására szeretnék helyi megoldásokkal ellátni a felhasználókat - véli jól értesült forrásokra hivatkozva az
AllThingsD.
Még a nyáron átkelhetnek az óceánon...
Jó egy évvel ezelőtt nyitotta meg az Egyesült Államokban saját androidos boltját a webáruházából óriásira hízó amerikai vállalat. Most viszont már arról szólnak a hírek, hogy Európában is megvetheti lábát a neve miatt az
Apple-lel is tengelyt akasztó Amazon Appstore. Az eddig csak az USA lakosainak elérhető oldalon a Google mobil operációs rendszerére készült alkalmazások tölthetők le és vásárolhatók meg. Természetesen ezen belül egyedül itt érhetők el az Amazon saját táblagépén, a
Kindle Fire-en futó appok. A Fire ugyanis egy jelentősen módosított, zárt rendszert kapott, ami sajátságos monopóliumot biztosít az amúgy nyíltnak hirdetett androidos világban. Ez az Androidnál szokatlan ökoszisztéma ad lehetőséget arra, hogy az Amazon
a gyártási költségnél is olcsóbban adja a táblagépét.
Mielőtt tűzbe jönnénk ■ Az Appstore megnyitása után körülbelül nyolc hónappal kezdték - szintén csak az USA-ban - árulni a Fire-t, ami csak úgy tud profitot termelni a cégnek, ha az Amazon szolgáltatásainak igénybe vételével és fizetős alkalmazások letöltésével a felhasználó további dollárokat áldoz a termék használatára. Éppen ezért logikusnak tűnik, hogy a még nyárra valószínűsíthető európai Appstore-nyitás egyben a Fire (vagy utódjának) nemzetközi debütálásának az előkészítését is szolgálja.
A nagyobb piacra, az új lehetőségekre igencsak rá van kényszerülve a vállalat, hiszen a tavalyi ünnepi szezonban hiába harapott óriási szeletet magának
az androidos tortából, az elmúlt hónapokban csapnivalóan alakultak a Fire eladásai. Az
IDC piackutató számai szerint az előző negyedévben a semmiből kihasított majdnem 18 százalékos piaci tortája 2012 elején alig több mint 4 százalékra zsugorodott.
Nyugatról keletre ■ Végezetül fontos megjegyezni, hogy ugyan számos amazonos terméken vagy szolgáltatáson van rajta jelenleg a "US only"-pecsét, most is van európai jelenléte a cégnek. Például az Amazon.com lokális megfelője működik az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Ausztriában is. Ha az európai invázió valóban bekövetkezik az Appstore esetében, akkor valószínű, hogy első körben az említett országokban lehet majd alkalmazásokat vásárolni az Amazontól. Magyarország minden bizonnyal még egy ideig ebből (is) kimarad.