A blogbejegyzés szerint a három panaszos az angol Foundem árösszehasonlító oldal, a francia Ejustice.fr igazságügyre szakosodott keresőszolgáltatás, valamint a Ciao From Bing árukereső portál.
A sorok között | A Foundem és az Ejustice szerint a Google hátrányos megkülönböztetéssel szerepelteti oldalaikat a találatok között, ők egyenesen az Európai Unió illetékes szerveihez fordultak. A Ciao pedig, amely kezdetben még Google AdSense partnerként működött, ám 2008-ban megvásárolta a Microsoft, a Google szerződési feltételeiben foglaltakat kifogásolja. Ők a német trösztellenes ügynökséghez nyújtották be panaszukat, amely így közvetve került az EU szakembereihez.
A Google közleménye szerint "innentől szokott következni a tényfeltáró szakasz, mi pedig készséggel állunk a kérdések elé. Meggyőződésünk, hogy minden tevékenységünket a törvényes keretek között végezzük, megfelelve minden uniós versenyszabályozásnak. Szívesen beavatjuk a vizsgálódókat termékeink és technológiáink működésébe."
Julia Holtz, a megvádolt keresővállalat vezető versenyügyi tanácsadója is kifejtette véleményét. Szerinte, bár mindhárom ügy, bár némileg más problémával indít, mégis egységesen azt a kérdést teszi fel: a Google valóban mindent megtesz-e azért, hogy elfojtsa és visszaszorítsa a konkurenciát. Holtz szerint természetesen nem erről van szó, igyekeznek minden ilyen irányú megkeresést meghallgatni, és konstruktívan állni a felvetett kérdésekhez.
Rájuk jár a rúd | Márpedig szükség is van a Julia Holtz által említett empatikus hozzáállásra, mert a mostanihoz hasonló antitröszt-keresetek egyre gyakoribbak a Google körül. Németországban a múlt hónapban is három antitröszt-támadást kaptak, ebből egyet a Microsoft, egyet az Euro-Cities AG térképszolgáltató, egyet pedig két médiakiadó indított. A kiadók vádja az volt, hogy a Google jogtalanul jelenít meg máshonnan származó hírrészleteket a Google News oldalon. A Microsoft a Google hirdetési szolgáltatásai előtt elfogadandó szerződések versenyellenes mivoltát kifogásolta, az Euro-Cities pedig a Google Maps ingyenességében látja a hibát, ami így ellehetetleníti a konkurencia fizetős megoldásait.
Ehhez hasonló vádakra a keresőóriásnak továbbra is fel kell készülnie, hiszen piaci dominanciája sokak szemét szúrja. A ComScore kimutatásai szerint januárban a Google az amerikai keresési piac 65,4 százalékát tudhatta magáénak, ezt az eredményt a Yahoo 17, a feltörekvő Bing pedig 11,3 százalékkal követte. Európában ráadásul még kiélezettebb a helyzet, a Google erőfölénye itt még magasabb.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak