Három vállalat is panaszt tett a Google ellen a versenypiaci szabályok megsértése miatt - a tényt maga a Google jelentette be egyik saját, EU-val kapcsolatos blogján.

A blogbejegyzés szerint a három panaszos az angol Foundem árösszehasonlító oldal, a francia Ejustice.fr igazságügyre szakosodott keresőszolgáltatás, valamint a Ciao From Bing árukereső portál.

A sorok között |  A Foundem és az Ejustice szerint a Google hátrányos megkülönböztetéssel szerepelteti oldalaikat a találatok között, ők egyenesen az Európai Unió illetékes szerveihez fordultak. A Ciao pedig, amely kezdetben még Google AdSense partnerként működött, ám 2008-ban megvásárolta a Microsoft, a Google szerződési feltételeiben foglaltakat kifogásolja. Ők a német trösztellenes ügynökséghez nyújtották be panaszukat, amely így közvetve került az EU szakembereihez.

A Google közleménye szerint "innentől szokott következni a tényfeltáró szakasz, mi pedig készséggel állunk a kérdések elé. Meggyőződésünk, hogy minden tevékenységünket a törvényes keretek között végezzük, megfelelve minden uniós versenyszabályozásnak. Szívesen beavatjuk a vizsgálódókat termékeink és technológiáink működésébe."

Julia Holtz, a megvádolt keresővállalat vezető versenyügyi tanácsadója is kifejtette véleményét. Szerinte, bár mindhárom ügy, bár némileg más problémával indít, mégis egységesen azt a kérdést teszi fel: a Google valóban mindent megtesz-e azért, hogy elfojtsa és visszaszorítsa a konkurenciát. Holtz szerint természetesen nem erről van szó, igyekeznek minden ilyen irányú megkeresést meghallgatni, és konstruktívan állni a felvetett kérdésekhez.

Rájuk jár a rúd |  Márpedig szükség is van a Julia Holtz által említett empatikus hozzáállásra, mert a mostanihoz hasonló antitröszt-keresetek egyre gyakoribbak a Google körül. Németországban a múlt hónapban is három antitröszt-támadást kaptak, ebből egyet a Microsoft, egyet az Euro-Cities AG térképszolgáltató, egyet pedig két médiakiadó indított. A kiadók vádja az volt, hogy a Google jogtalanul jelenít meg máshonnan származó hírrészleteket a Google News oldalon. A Microsoft a Google hirdetési szolgáltatásai előtt elfogadandó szerződések versenyellenes mivoltát kifogásolta, az Euro-Cities pedig a Google Maps ingyenességében látja a hibát, ami így ellehetetleníti a konkurencia fizetős megoldásait.

Ehhez hasonló vádakra a keresőóriásnak továbbra is fel kell készülnie, hiszen piaci dominanciája sokak szemét szúrja. A ComScore kimutatásai szerint januárban a Google az amerikai keresési piac 65,4 százalékát tudhatta magáénak, ezt az eredményt a Yahoo 17, a feltörekvő Bing pedig 11,3 százalékkal követte. Európában ráadásul még kiélezettebb a helyzet, a Google erőfölénye itt még magasabb.
 

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.