Fokozatosan, de beérik az SAP stratégiaváltása: az új termékfókuszok, felvásárlások folyamatosan javítják a német pénzügyi mutatókat a német üzleti szoftvercégnél, amely fennállásának legjobb második negyedévén van túl.
Történetének legjobb második negyedévét zárta az SAP: a német üzleti szoftveróriás az idei április-júniusi időszakra 18 százalékos forgalomnövekedést jelentett, ami 3,9 milliárd eurós bevételt hozott a cégnek. Ebből a szoftverértékesítés 26 százalékos növekedéssel meghaladja az egymilliárdot, ami ugyancsak rekordnak számít a társaság életében.
Nettó eredménye a negyedévre 661 millió euró, éves összevetésben 12 százalékot tudott javítani. Az üzemi szintű profitráta viszont a korábbi 26 százalékról 23,6 százalékra csökkent, részint a felvásárlásoknak, részint a létszámbővülésnek tulajdoníthatóan. A cég a negyedév végén 60 972 főt foglalkoztatott, 13 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A többletlétszám egy része az akvizíciók hozadéka.
Erős Európa ■ A walldorfi székhelyű nagyvállalat a szóban forgó időszakban minden földrajzi régióban kétszámjegyű forgalombővülést mutatott fel, a teljes bevételnek közel a felét 1,8 milliárd eurót az európai, afrikai és csendes-óceániai térség adta itt 2 ezer új ügyfelet tudhat magáénak köztük számos kis- és középvállalkozást.
Közel másfél milliárdot hoztak az amerikai megrendelések, a többi az ázsiai, csendes-óceániai térségbeli üzletek hozadéka. Bíztatónak ígérkezik a következő trimeszter is, a rendelésállomány folyamatos hegymenetben van.
Felhős eredmények ■ A cég felhőalapú szolgáltatásokból származó bevétele a negyedév során megközelítette a 70 millió eurót, amihez már hozzájárult a SuccessFactors februárban lezárt felvásárlása is, aminek nyomán éves összevetésben 112 százalékkal bővült az új előfizetések száma.
A német nagyvállalat öt éve igyekszik megfelelő méretű felhasználói bázist felépíteni a Business ByDesign platform alá, ám annak ellenére, hogy a moduláris vállalati felhőszolgáltatás-csomag jóval szélesebb körű funkcionalitást kínál a versenytársak megoldásainál, a vevők nem ugrottak a lehetőségre. A megoldás 2007-es megjelenésekor az SAP úgy vélte, a 2010-es évet már tízezernél is több, főként nagyvállalati Business ByDesign felhasználóval zárják, ám az ügyfelek száma máig nem érte el ezt a számot.
Az SAP számára tavaly bizonyosodott be, hogy a házon belüli megoldások helyett más utakat (is) kell keresni a felhőszolgáltatások piacán. A tempót az SAP felvásárlásokkal igyekszik felturbózni: tavaly decemberben
vette meg a SuccessFactorst potom 3,4 milliárd dollárért, vele pedig egy teljes, felhő alapú HR-menedzsment rendszer érkezett nagy nevű, nemzetközi ügyfelekkel együtt.
Az idei második negyedév során bejelentett Ariba felvásárlás pedig beszerzési és logisztikai megoldásokkal erősíti az SAP portfoliót. Utóbbi tranzakció véglegesítéséhez azonban még hatósági jóváhagyásokra van szükség, egyes szakértők szerint még egy ideig várni kell rá. A cégvezetés reményei szerint a negyedik negyedévben zöld jelzést kaphat az ügylet.
Zakatol az adatelemzés ■ A cég tartja üzleti tervét a HANA memórián belüli adatelemző technológia eladásában, amiből a második negyedévben 85 millió eurónyit értékesített, az éves terv 320 millió euró. Mintegy 100 ügyfél használja a nagyjából egy éve elérhető megoldást, amelyet amúgy eddig 500-an vásároltak meg. A hardverkapacitás robbanásszerű növekedésével
lehetővé vált a nagy adatmennyiségek valós idejű elemzése, ezt a területet segítheti
a HANA megoldás, amelyet alkalmazásfejlesztői platformmá kíván pozícionálni az SAP - idézi az amerikai Computerworld a cég egyik vezetőjét, aki egyben megerősítette, a HANA az év végére már támogatni fogja a Business Suite vállalatirányítási rendszer moduljait is.
A HANA-hoz hasonlóan a mobil alkalmazásokból származó bevételek is a tervezett szinten alakulnak, a második negyedév 54 millió eurót hozott a konyhára, az éves terv 220 millió euró. Az okostelefonok generálta mobil inváziónak jó alapot szolgáltatott a Sybase korábbi felvásárlása. Egyre keresettebbek az SAP gyorsan, fix áron telepíthető iparági megoldásai (Rapid Deployment Solutions – RDS) is. A 2010-es rajt óta mintegy ezer ügyfél vásárolt ilyen csomagot, több, mint a fele az idei első két negyedévben.
Az év egészére a cég a szoftver és szoftveralapú szolgáltatásokból, változatlan devizaárfolyamon számítva 10-12 százalékos növekedéssel számol, ebből 2 százalékpontot jelenthet a SuccessFactors üzlet. Az üzemi szintű éves profitvárakozás 5,05-5,25 milliárd euró közé tehető. Az SAP jelentése kiemeli továbbá, hogy tartani kívánja 2015-re kitűzött célját a 20 milliárd eurós bevétel elérését.