A Microsoft vezérigazgatója optimista az új Windows Phone 7-tel kapcsolatban, de elismerte: a vállalat egy egész nemzedékre való felhasználóról maradt le a mobil operációs rendszerek területén.
A Windows Mobile lemaradt a felhasználók egy teljes generációjáról - ismerte el Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a vállalat júliusi partnerkonferenciáján. Ezt a mulasztást a Windows Phone 7 és a Windows 7 operációs rendszerekkel érkező mobil eszközök serege lesz hivatott orvosolni: Ballmer megfogalmazása szerint az a cél, hogy az otthoni felhasználók mellett vállalati környezetben is mindenki Windows rendszert futtató slate PC-ket és okostelefonokat követeljen az informatikai részlegtől.

A tévedés beismerése és a Microsoft tervei egyaránt távolra mutatnak, sokan mégsem látják rózsaszínben a mobil Windows jövőjét. Az AP hírügynökség például a Global Equities egyik elemzőjét idézi, aki úgy véli, nem csak a vállalat mobilstratégiájával van probléma, mivel maga a Windows család veszítette el a kapcsolatot a felhasználók legújabb generációjával. Ezt a Global Equities Research friss tanulmánya szerint jól érzékelteti, hogy a Windows tagadhatatlan fölénye ellenére egyre több cégnél engedik Mac-en dolgozni az embereket, az amerikai egyetemeken pedig már a gólyák 70 százaléka vág neki Apple számítógéppel az első félévnek.

A könnyűlovasság támadása | Tény, hogy a Microsoft a RIM vagy a Symbian mellett az okostelefon-piac egyik korai, vezető innovátora volt, az utóbbi években azonban a vállalat mobilstratégiájáról Tony Richardson klasszikus filmje juthatott eszünkbe. A saját fejlesztésű Kin telefonok kudarca a vállalat tanácstalanságának állatorvosi lova: a fejlesztők cserbenhagyása, a késlekedő megjelenés és a szolgáltató bizalmának elvesztése, a hiányos tudás és hajmeresztő ár, legfőképpen pedig az alapjaiban elhibázott marketing két hónap alatt megpecsételte a készülékek sorsát.

Mindez nem a legjobb előjel, mert megelőlegezhetjük, hogy a Windows Phone 7 esetében is a fejlesztők és a felhasználók bizalmának megnyerése lesz a legfontosabb feladat. A Microsoft sajnos pont ezen a területen mozog teljesen idegenül. A vállalati piacon elért tartós és jelentős sikerek receptje nem alkalmazható a fogyasztói termékek esetében, ám az informatika általános konzumerizációja azt vetíti előre, hogy a fogyasztói szempontok a vállalati piacon is megkerülhetetlenné válnak – ahová az Apple-nek például éppen ez a trend jelentheti a belépőt.

Az Apple 2007-ben bebizonyította, hogy világos koncepcióval és a hozzá tartozó, jól kitalált felhasználói felülettel egy meglehetősen középszerű telefont is sikerre lehet vinni. Az iPhone OS (azóta iOS) kezdetben ugyancsak távol állt a tökéletességtől, ám az Apple pókerarccal folytatta az okostelefon promócióját, mert tisztában volt vele: a felhasználót nem érdekli, mi fut a készüléken, amíg nem érzi úgy, hogy az operációs rendszer esetleg le volna maradva a konkurenciától. A vállalat idejében meglátta, hogy a felhasználói felület fejlesztését már jó ideje mindenki elhanyagolta, ezt kihasználva pedig a semmiből is egy élvonalbeli termékkel tudott belépni a piacra.

A Microsoft ebből a szempontból régóta nem tett le semmit az asztalra, és nemsokára kiderül, hogy most sikerül-e javítania. Mindenesetre a Ballmer-korszakot eddig a tökéletes értetlenség jellemezte a felhasználói trendekkel kapcsolatban, ami az összes terv és eredmény mellett sem tanúskodik előrelátásról.


A Nielsen adatai szerint az Egyesült Államokban az Android eladásai már megelőzték az iOS-t, a BlackBerry pedig egyetlen év alatt annyit zuhant, mint a Windows Mobile teljes részesedése. A gyorsan változó mobilpiacon ősszel nagy feladat vár a Windows Phone 7-re


Az IE-jelenség | A Windows Phone 7 körülbelül akkor jelenik meg, amikor a riválisok már az Android 3 és az iOS 4.1 rendszerekkel jelentkeznek. Kérdés, hogy a Microsoft sikeresen alkalmazza-e majd ellenük a saját fegyverüket, vagyis sikerül-e olyan termékkel előrukkolnia, ami az első pillanattól kezdve csábító alternatívát jelent a nagy versenytársakkal szemben. A (mobil) Windows története egyelőre az Internet Explorer böngésző fejlesztését idézi, amennyiben a vállalat a saját dolgát nehezítette meg kényelmességével.

A Microsoft részvényeinek árfolyama egyelőre a kevésbé optimista álláspontot tükrözi: az elmúlt 12 hónap 32 dolláros április végi csúcsa után ismét 20-25 dollár körül mozog. Ennek ellenére jól látható, hogy a Windows Phone 7 már egy átgondolt stratégia része, amelyben az irodai alkalmazásoktól kezdve a nappaliban épített hídfőállásokig (Xbox, Media Center) minden szerepet kap; a vállalat lassú irányváltása fontos időszak előtt áll, felhasználóként pedig csak nyerhetünk vele, ha sikerrel veszi a soron következő akadályokat.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.