Jó ideje látható már a folyamat, miszerint a közösségi oldalakon keletkező információáradat miatt besokallnak az emberek. A cégek egyre nehezebben tudják eljuttatni üzeneteiket ezen a csatornán.
A TNS piackutató globális felmérést készített arról, miként viszonyulnak az internetezők a közösségi média felületein található céges reklámokhoz, üzenetekhez. A 60 országban, 72 ezer ember bevonásával készült kutatás legfőbb megállapítása szerint a megkérdezettek 57 százaléka teljesen elutasító a Facebookon és más közösségi felületeken keresztül folytatott céges kommunikácóval szemben, és eszük ágában sincs követni a vállalati oldalt.

A fenti arány egyébként a régió érettségi fokának függvényében nagy eltéréseket mutat. Míg az USA-ban vagy az Egyesült Királyságban az elutasítók aránya bőven meghaladja a 60 százalékot is, addig Latin-Amerikában vagy Mexikóban körülbelül csak a megkérdezettek harmada nyilatkozott hasonlóan.

Digitális marketing(hulladék) A kutatók az eredmények tükrében úgy látják, hogy a fogalom és koncepció nélkül jóváhagyott marketingaktivitás csak hegyekben termeli a digitális szemetet: a valódi követő nélküli oldalaktól kezdve a senki által nem olvasott blogbejegyzésekig.

Érdekes információ az is, hogy ugyan a tapasztalt internetezők majdnem fele "kitárgyalja" a termékkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos véleményét a közösségi médiában, de magábal a gyártóval, forgalmazóval már nem akar minderről direktben kommunikálni, és sokkal elutasítobb az onnan érkező információkkal, reklámokkal szemben.

Túltengés Az egyre nagyobb kapcslati háló, a túl sok információ, a válogatás nélkül zúduló céges és egyéb kommunikáció hátrányaival kapcsolatban hasonló megállapításra jutott az eMarketeer is nemrégiben készített felmérésében. Ennek egyik megállapítása szerint a Facebookon tapasztalt két évvel ezelőtti aktivitáshoz képest idén nyáron jelentős passzivitást lehetett érzékelni több, a közösségi oldal működése szempontjából lényeges területen. Ezen felül a napi látogatószám is hanyatlani kezdett, legalábbis azokban az országokban, ahol már csúcsra ért a Facebook-penetráció.

Nem meglepő, hogy a fenti megállapításokkal homolokegynest más véleményen vannak a közösségi szájtok. A hirdetéseken tavaly közel kétmilliárd dollárt kaszáló Facebook például azt közölte, hogy mostanság naponta 100 milliós nagyságrendben lájkolnak a felhasználói céges oldalakat. Mindeközben az ellenlábas Google+ épp a héten vezette be a lehetőségét a vállalati oldalak létrehozásának.

Hiába repkednek azonban a nagy számok, a nagyságnak is megvan a maga átka. A közel 800 milliós Facebookon, ahogy az imént is említettük, egyre kezelhetetlenebb mennyiségű adat keletkezik, így a felhasználók természetszerűleg elkezdnek szelektálni, és elzárkózni újabb oldalak követésétől. Becslések szerint a Facebook algoritmusának köszönhetően egy céges üzenet csak körülbelül a követők 10-20 százalékánál jelenik meg a hírfolyamban. Ha ennél jobb arányt akar elérni a vállalat, akkor már zsebébe kell nyúlnia és hirdetésként megjelentetni az üzenetet. De mint ahogy a TNS kutatása mutatta, ez sok esetben csak kidobott pénzt jelent.

Vége a közösségi média rakétázásának
Megindult a Google+ céges offenzívája

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.