Az IDC jelentése szerint a Samsung toronymagasan vezeti a piacot, az Apple szerényen növekedett, a meglepetést pedig az LG szállította.
A mobilok összeladása mindössze 4 százalékkal nőtt az előző év első negyedévéhez képest, viszont most fordult elő első ízben, hogy több okostelefon kelt el, mint hagyományos, úgynevezett feature phone. Az International Data Corporation (IDC) 2013 első negyedéves adatai szerint a gyártók összesen 418,6 millió mobilt szállítottak le, ami a 2012 első negyedévének adatához (402,4) képest növekedés, de az ünnepi hónapok miatt mindig erős előző negyedév 483,2 milliójához viszonyítva visszaesés.

Beelőztek az okosok  Ha csak az okostelefonokra fókuszálunk, akkor az IDC szerint 216,2 millió ilyen mobil került a piacra 2013 első negyedévében (ez 41,6 százalékos növekedés 2012-höz képest) ami így az összes készüléket leszámítva 51,6 százalékot tesz ki, vagyis most először vették át a vezetést az okos készülékek. AZ IDC elemzői szerint az okostelefonok előretörése mellett a másik fontos trend a kínai gyártók megerősödése.





Ez persze nem szolgál olyan nagy meglepetéssel, hiszen a legutóbbi Mobile World Congress során is érezni lehetett, hogy a Huawei, a ZTE és a Lenovo óriási energiákat mozgósít a területen. Ez meg is látszik az első öt helyezett összetételében, ahová sem a Nokia, sem a Sony, de még a HTC sem fért be. (A Nokia is csak az összesített lista második helyét tudta megcsípni a nagy tömegben eladott, olcsó készülékei miatt.)

Nagyon nyom a Samsung  Ha a gyártónkénti leosztást vizsgáljuk, akkor a Samsung dominanciája egyértelmű és egyben félelmetes. Az IDC jelentésében szereplő negyedév végére a koreaiak egymagukban több mobilt szállítottak le, mint az őt követő négy gyártó összesen. 2013 első negyedévében 70,7 millió okostelefont, de ha a hagyományos készülékeket is hozzáadjuk, akkor összesen 115 millió készüléket. Azt még a szakértők sem tudják megjósolni, hogy vajon a Samsung ezzel elérte-e a csúcspontot, mivel a következő negyedévre esik a legújabb csúcsmobil, a Galaxy S4 (a teszt hamarosan érkezik – a szerk.) forgalmazásának megkezdése, ami a korábbi tendenciákat és a termékjellemzőket figyelembe véve biztosan nagy siker lesz.





Az Apple 37,4 millióval szerezte meg a második helyet ebben a negyedévben, ami 2012-höz képest 6,6 százalékos növekedés. Ez az iPhone 5-nek köszönhető, de az IDC arra is felhívja a figyelmet, hogy az Apple utoljára 2009 harmadik negyedévében produkált (az előző év hasonló időszakához képest) egy számjegyű növekedést iPhone fronton. Az Apple ötödik negyedéve őrzi a második helyet, és mivel egyetlen mobilkészüléke van, így mindig csak annak frissítésében, illetve a korábbi, még piacon tartott modellek teljesítményében bízhat.

Sziporkázó LG és nyomuló kínaiak  Ahogy tegnap mi is megírtuk, az LG ennek a negyedévnek a nagy visszatérője, hiszen az elmúlt két negyedévben eltűnt a TOP 5-ből, most viszont hirtelen a harmadik helyre lőtte be magát az előző évhez képest szédületes, 110 százalékos növekedéssel. A nagy ugrás annak köszönhető, hogy sikerült jó termék mixet összeállítani a gyártónak, aminek egyik részét a 3G-képes mobilok (L széria, Nexus 4), a másikat pedig az LTE-s Optimus G, illetve annak verziói alkották. 

Az okostelefonos sorrend negyedik és ötödik helyére a két kínai cég, a Huawei és a ZTE futott be 9,9, valamint 9,1 millió leszállított mobillal. Úgy tűnik, hogy a Huawei üzletpolitikája sikeres, mivel a gyártó egyre inkább az Ascend sorozat fejlesztésére, a készülékek ismertségének növelésére fókuszál, és igyekszik kitörni a névtelen beszállítói szerepkörből. Fontos lépés volt a Huaweitől az is, hogy egyre nagyobb energiát fektet az ázsiai térségen kívüli jelenlétbe is, aminek köszönhetően tavaly óta megduplázta az ott leszállított okos mobilok számát.

IDC: eltaktikázták magukat a PC-gyártók 
Az Android és az iOS bekebelezte a piacot
A mobil menti meg az LG üzleti eredményeit 

A ZTE-nek sem kell szégyenkeznie a saját 9,1 milliójával, noha hazánkban e gyártó jelenléte érezhető a legkevésbé. Ez nem véletlen, mivel a vállalat eddig főleg az ázsiai térségekre és Észak-Amerikára összpontosított, de a jövőbeli tervek szerint hamarosan jöhet az európai terjeszkedés, aminek nagy lökést adhat a Firefox-alapú mobilok bevezetése is.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.