Alig néhány hónap után dobta be a törölközőt a Goupon operációs igazgatója, miközben a könyvelési metódus megváltoztatása miatt visszamenőleg lefelezték a cég bevételi számait.
A közösségi vásárlást világszinten rakétázó biznisszé varázsoló Groupon körül egyre nagyobb viharfelhők gyülekeznek. Hogy varázslat helyett inkább illuzióról van szó, arra jó példát szolgáltatnak a múlt hét végén nyilvánosságra került információk. Ezek egyike szerint a cég árbevételét a pénzügyi felügyeletet ellátó amerikai hatóssággal folytatott egyeztetés után egyszerűen lefelezik.

Egyre sötétebb a helyzet...

Mennyit enged a feléből?  A Groupon könyvelési technikáját már korábban is többen megkérdőjelezték, hiszen a kuponok eladásából származó pénzeket egy az egyben árbevételként könyvelték el. A közösségi vásárlás jelenlegi éllovasa most arra kényszerült, hogy ezt a gyakorlatot visszamenőleg felülvizsgálja, és csak akkora összeget számol el bevételnek, amennyi valóban nála marad. A kupon értékének egy része (jellemzően 50 százaléka) ugyanis nem a Groupont, hanem az akciót meghirdető kereskedőt illeti.

Fentiek következményeként a tavaly bejelentett 713 millió dolláros árbevételből hirtelen 313 lett. A Groupon azzal védekezik, hogy sosem csinált titkot az üzleti modelljéből, és mindig arra kérte a potenciális befektetőket, hogy a kereskedőknek járó részesedés levonásával értékeljék a vállalat pénztermelő képességét. Ennek ellenére a pénteki újraszámolás biztosan nem tesz jót a cég amúgy is meglehetősen homályos növekedési mutatóiba vetett befektetői bizalomnak.

Menekülő tábornokok  A tőzsdére készülő, ám attól egyre távolabb kerülő, hatalmas lufiként hízó Groupon belső működési zavarairól árulkodik az a szintén pénteken bejelentett hír, miszerint alig öt hónap után távozik a cég második embere. Margo Georgiadis visszatér a Google-höz, miután a hírek szerint operatív igazgatóként nem találta meg a hangot a vállalat első emberével. Georgiadis tavasszal vette át elődje teendőit, aki szintén nem sokáig, mindössze egy bő évig dolgozott a Grouponnál. Rob Solomon, a rendkívül tapasztalt, sokat látott topmenedzser, önként távozott a vállalattól, azzal a furcsa magyarázattal, miszerint a cég túl nagyra nőtt. Ez általában nem szokott gondot okozni, kivéve mondjuk a pilótajátékoknál.

Agyaglábakon áll a közösségi vásárlás óriása
A Groupon és a 2200 százalékos növekedés mítosza
A legújabb webkettes őrület: közösségi vásárlás

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.