Alig néhány hónap után dobta be a törölközőt a Goupon operációs igazgatója, miközben a könyvelési metódus megváltoztatása miatt visszamenőleg lefelezték a cég bevételi számait.
A közösségi vásárlást világszinten rakétázó biznisszé varázsoló Groupon körül egyre nagyobb viharfelhők gyülekeznek. Hogy varázslat helyett inkább illuzióról van szó, arra jó példát szolgáltatnak a múlt hét végén nyilvánosságra került információk. Ezek egyike szerint a cég árbevételét a pénzügyi felügyeletet ellátó amerikai hatóssággal folytatott egyeztetés után egyszerűen lefelezik.

Egyre sötétebb a helyzet...

Mennyit enged a feléből?  A Groupon könyvelési technikáját már korábban is többen megkérdőjelezték, hiszen a kuponok eladásából származó pénzeket egy az egyben árbevételként könyvelték el. A közösségi vásárlás jelenlegi éllovasa most arra kényszerült, hogy ezt a gyakorlatot visszamenőleg felülvizsgálja, és csak akkora összeget számol el bevételnek, amennyi valóban nála marad. A kupon értékének egy része (jellemzően 50 százaléka) ugyanis nem a Groupont, hanem az akciót meghirdető kereskedőt illeti.

Fentiek következményeként a tavaly bejelentett 713 millió dolláros árbevételből hirtelen 313 lett. A Groupon azzal védekezik, hogy sosem csinált titkot az üzleti modelljéből, és mindig arra kérte a potenciális befektetőket, hogy a kereskedőknek járó részesedés levonásával értékeljék a vállalat pénztermelő képességét. Ennek ellenére a pénteki újraszámolás biztosan nem tesz jót a cég amúgy is meglehetősen homályos növekedési mutatóiba vetett befektetői bizalomnak.

Menekülő tábornokok  A tőzsdére készülő, ám attól egyre távolabb kerülő, hatalmas lufiként hízó Groupon belső működési zavarairól árulkodik az a szintén pénteken bejelentett hír, miszerint alig öt hónap után távozik a cég második embere. Margo Georgiadis visszatér a Google-höz, miután a hírek szerint operatív igazgatóként nem találta meg a hangot a vállalat első emberével. Georgiadis tavasszal vette át elődje teendőit, aki szintén nem sokáig, mindössze egy bő évig dolgozott a Grouponnál. Rob Solomon, a rendkívül tapasztalt, sokat látott topmenedzser, önként távozott a vállalattól, azzal a furcsa magyarázattal, miszerint a cég túl nagyra nőtt. Ez általában nem szokott gondot okozni, kivéve mondjuk a pilótajátékoknál.

Agyaglábakon áll a közösségi vásárlás óriása
A Groupon és a 2200 százalékos növekedés mítosza
A legújabb webkettes őrület: közösségi vásárlás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.