Elmaradtak a várakozásoktól a kínai Lenovo PC-gyártó eredményei a cég első üzleti negyedévében, elsősorban az olcsóbb termékek és az eladások bővítése érdekében megnövelt marketingkiadások következtében.
A Lenovo most kiadott gyorsjelentése szerint a vállalat június 30-án zárult első üzleti negyedévében 54,9 millió dollár nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi időszakban elért 16 millió dolláros veszteséggel. A Bloomberg gazdasági hírügynökség által megkérdezett tőzsdei elemzők előzetesen 59,8 millió dolláros profitra számítottak.
Laptop és okostelefon | Az eladások 50 százalékkal, 5,15 milliárd dollárra növekedtek az elmúlt három hónapban a tavalyi azonos időszakhoz képest, elsősorban amiatt, mivel a Lenovo a HP-t és az Acert követve egyre több olcsó terméket dob piacra, hogy a fejlődő piacokon is több ügyfelet nyerjen - Kínában egy év alatt 50, míg az Indiát, Barzíliát és Oroszországot is tartalmazó fejlődő piacokon 80 százalékos növekedést ért el.
Ezzel a lépéssel azonban elolvadt a gyártó prémium Thinkpad márkájú laptop-családjával elért nyeresége: amíg a Thinkpadeket 500 dollár feletti kategóriában kínálják, addig májustól már 379 dollártól kínál laptopot, míg asztali számítógépet már 249 dollártól.
A Lenovo többet költött marketingre annak érdekében is, hogy növelje mobiltelefon-eladásait, amivel a számítógép-piacon érezhető éles verseny hatásait csillapítaná. A cég májusban dobta piacra Kínában okostelefonját LePhone néven.
Még több gép itthon is | A Lenovo a következő időszakban itthon is elsősorban az otthoni felhasználók, illetve a kis- és közepes vállalkozások körében akar jelentősebb növekedést elérni, ennek érdekében a közelmúltban több új gépet dobott piacra. Az IdeaPad termékcsalád különböző sorozatainak tagjait otthoni felhasználásra szánják, míg az IdeaPad V-sorozatával vagy a Thinkpad Edge gépekkel elsősorban a költségérzékenyebb kkv-kat célozzák.