Rekordot döntött az e-kereskedelem értéke tavaly Kínában – írta az MTI. A kínai kiskereskedelmi piac netes szegmense megközelítőleg 236-szor nagyobb a magyarnál.
A kínai parlament éves ülésszakának kapcsán nyilatkozott az e-kereskedelemről Csen Tö-ming kínai kereskedelmi miniszter, aki egyelőre csak becsült adatokkal tudott szolgálni. A minisztérium szerint az elektronikus kereskedelem értéke 2012-ben az 1,1 és 1,2 ezer milliárd jüan (40,6–44,3 ezer milliárd forint) között alakult.

Elképesztő léptékekben nő Négy év alatt mintegy 8,5-9-szeresére nőtt Kínában a gazdaságnak ez a szegmense. 2008-ban még mindössze 128 milliárd jüan volt (magyar léptékkel így is elképesztő, hiszen ez 4,7 ezer milliárd forintot jelent) a teljes forgalom, ami 2010-ben elérte a 476 milliárdot, 2011-ben pedig a 800 milliárdot.

A növekedést serkentette, hogy a kínaiak körében is egyre elfogadottabb a netes vásárlás, miközben nő az rendszeresen netezők száma is. A netes vásárlás népszerűségének az sem tesz rosszat, hogy az e-kereskedők közt agresszív árháború alakult ki. Ez utóbbit azzal is magyarázzák, hogy a gazdasági válság következtében egyre több kereskedőcég tette át tevékenységét a netre, hogy optimalizálhassa a költségeit.



A piac kicsit féloldalas, tekintve hogy a legnagyobb piaci szereplő, az Alibaba Group uralja a piac mintegy 80 százalékát. A cég becslései szerint idén e-kereskedelmi tranzakciók értéke Kínában elérheti az 1,6 ezer milliárd jüant (59,2 ezer milliárd forint), amivel az Egyesült Államokat is megelőzve a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válhat.

A Sinobytes blogon Steven Millward felsorolja a 10 legnagyobb kínai e-kereskedelmi oldalt. Az első két helyezett, az Alibaba csoporthoz tartozó Tmall.com (39,9 százalék) és a 360Buy.com (14,7 százalék) uralja a piac több mint felét, a harmadik Suning.com csak messze leszakadva kullog utánok a maga 2,4 százalékos részesedésével. Rajta kívül csak a negyedik helyezett kínai Amazon tudott még 2 százalék fölé kerülni (2,2 százalékos részesedés), a többi hat toplistás cég pedig már erősen a két százalék alatt van.

Összehasonlításképpen: a magyar piac Az e-kereskedelmi piac Magyarországon is sikersztorinak tekinthető. A kiskereskedelemnek ez aszegmense érezte meg legkevésbé a válságot. 2012-ben mintegy 14 százalékot bővült, így a netes kereskedelem összforgalma megközelítette a 180 milliárd forintot.

Az eNET kutatásai szerint tavaly a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát már interneten keresztül bonyolítja a lakosság. Ez nyilván elenyésző a kínai méretekhez képest, de ha a lakosság arányát nézzük, még rosszabbul jövünk ki az összehasonlításból. Kína lakosságát 2012-ben 1,35 milliárdra becsülték, azaz nagyjából 135-ször többen élnek ott, mint Magyarországon, ellenben a két ország e-kereskedelmének volumene között megközelítőleg 236-szoros volt a különbség.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.