Egyre több hazai webáruház lép be abba a kezdeményezésbe, amelynek keretében december 16-át az Ingyen Szállítás Napjának keresztelik, és nem számolnak fel semmilyen díjat a rendelt termékek házhoz szállításáért.
Két informatikai cég indította el a kezdeményezést, mely a hazai webáruházak forgalmának és minőségének fellendítésére hivatott akcióterv része. A szervezők szerint a hazai webáruházak többsége ugyanis jelentős lemaradásban van a nemzetközi konkurenciától, melyet jól mutat a magyar webshopok alacsony konverziója és kiskereskedelmi forgalomban elért aránya is (Európa nyugati felén ez 8 százalék, míg itthon csupán 1,5 százalék).
Elemzések, akciók ■ A fenti felismerés nyomán elsőként egy
webáruház-elemző szolgáltatás indult, amelynek célja szintén az internetes áruházak gyenge pontjainak felfedezése, a hatékonyság növelése. A legújabb kezdeményezés viszont inkább a "pull" oldalt célozza meg, a remények szerint komolyabb vásárlóerőt irányítva a hazai webboltokba.
Az
Ingyenes Szállítás Nap alcíme: "egy nap, amikor csak az árakat kell néznie". Az elemzések során ugyanis többek között az derült ki, hogy a hazai vásárlóközönség webshopokkal kapcsolatos ellenérzései közül az egyik az, hogy nincsenek tisztában a termékek árán felül kiszámlázandó extra költségekkel, többek között a kiszállítás díjával sem.
Szép számú szereplő ■ Az akció napjáig még lehet jelentkezni a kezdeményezésbe, ám már e hír megjelenésének időpontjában is több mint 200 hazai webáruház csatlakozott. Ráadásul nem csak a számítástechnikához közel álló tematikájú áruházak szerepelnek a kínálatban, a legkülönfélébb árukészletre specializálódott webshopokkal lehet találkozni a ruházati cikkektől az autós-, barkácsboltokon át az élelmiszerekkel foglalkozókig.
A szervezők
Facebookon indított rajongói oldallal és nyereményjátékokkal próbálják ismertté tenni a kezdeményezést a vásárlóközönség számára, blogjukban pedig hasznos tanácsokat adnak a webshopokkal ismerkedőknek.