A koreai gyártó legfrissebb pénzügyi jelentése elképesztő negyedévről tanúskodik. A 82 százalékos profitnövekedést természetesen leginkább az okostelefonok támogatták. Ezen a téren egyesek szerint sikerült centikre megközelíteniük, mások szerint le is hagyniuk az Apple-t.
A tavalyi első negyedévhez képest 4,45 milliárd dollárra nőtt a Samsung nettó nyeresége, ami a vállalat életében az eddigi legmeredekebb emelkedést jelenti. Ebből 73 százalékot a folyamatosan és stabilan erősödő mobiltelefonos üzletág hozott össze, amely 2011 első negyedéve óta gyakorlatilag megtriplázta profitját. Ugyan nem ekkora részesedéssel, de még hihetetlenebb növekedéssel zárta a három hónapos periódust a televíziókért és otthoni szórakoztató eszközökért felelős divízió: a tavaly áprilisban közölt 70,5 millió dollár hat és félszeresét, közel 467 millió dollárt könyvelhettek el profitként.
Nagy harapás az Almába ■ Bár tavaly nyár óta a cég
nem közöl hivatalos eladási darabszámokat telefonjaival kapcsolatban a koreai vállalat, elemzőcégek készségesen megtették ezt helyettük. A Strategy Analytics és az iSuppli áprilisi statisztikái ugyan érdekes ellentmondással kezelik az Apple és a Samsung helyezését a mobilversenyben, az azonban látható, hogy a két versenytárs egymás torkát szorongatva is
messze a többi szereplő előtt halad.
A Strategy Analytics szerint az idei első negyedévben 44,5 millió Samsung okostelefon fogyott, amely a piac 30,6 százalékát jelenti, és óriási ugrásnak számít a tavalyi hasonló időszak 12,2 százalékos részesedéséhez képest. A szintén
hihetetlen negyedévet zárt Apple az elemzőcég szerint csak a második helyre elegendő 35,1 millió darabos okostelefon-forgalmat produkált, amely ugyan szintén növekvő tendenciát mutat, ám jóval laposabbat: a 2011 Q1-ben elért 18,1 százalékról 24,1 százalékosra hízott az iPhone-okból gyúrt tortaszelet.
Egy korszak vége ■ Az iSuppli statisztikái egyelőre az Apple-t helyezik a csúcsra: számításaik szerint az amerikai vállalat 35 millió iPhone-os eredményéhez képest a Samsung 32 millióval áll a második helyen. Ugyanakkor a Strategy Analytics adatai szerint az összes kézi eszközt tekintve a dél-koreaiak 36 százalékos éves növekedést követően 93,5 milliós darabszámmal zárták a negyedévet, Ez egy másik fontos mérföldkövet jelent a cég történetében: immár a Samsung a világ legnagyobb telefongyártója, véget vetve a Nokia 14 éves uralkodásának.