Az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek tavaly is meggyőzően teljesítettek, idén pedig a mobilitás, a közösségi és kisvállalati megoldások vagy a CRM telepítéseket támogató, nagy adatmennyiségek elemzését lehetővé tévő infrastruktúra hoz robbanásszerű növekedést.
Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldások globális forgalma 2011-ben már a 18 milliárd dollárt is jóval meghaladta, ami 11 százalék körüli éves növekedésnek felel meg. A legnagyobb szállító, az Oracle a piaci bővülés ütemét meghaladva, több mint 13 százalékkal gyarapodott, és jelenleg az egyetlen, két számjegyű piaci részesedéssel rendelkező vállalat. Ugyanakkor az SAP vagy a NICE Systems is meggyőzően terjeszkedett, a Salesforce bevételei pedig évtizedes rekordot beállítva közel 23 százalékkal nőttek – tette közzé az IDC piackutató.

A felhasználási területek közül a marketing, az értékesítési és az ügyfélkapcsolati szegmens produkált markáns növekedést, míg visszaesést csak a contact centerek mutattak. A piaci tortából is egyre többen próbálnak kihasítani maguknak egy-egy szeletet: míg a bevételek 63 százalékán 18 nagy gyártó osztozik minimum 100 millió dolláros eredménnyel, addig a maradékot összesen 170 kisebb versenyző teszi zsebre. Sőt a látványos pezsgés mellett az is valószínű, hogy az ügyfél-elkötelezettség változó szabályai vagy az ügyféladatok begyűjtésének és elemzésének új lehetőségei 2012-ben még izgalmasabbá teszik a CRM iparágat.

Új szabályok  Az ügyfélélményt a jelszavak puffogtatása helyett egyre több szervezet emeli meghatározott, megvalósítható stratégiákba. Ez a szóban forgó élmény definálásán túl a döntéshozatalban és az alkalmazottak tevékenységének irányításában is megnyilvánul, sőt jelentkezik a finanszírozási elképzelésekben és a projektek priorizálásában. A vállalatok figyelme ennek megfelelően azokra a korábban elhanyagolt folyamatokra is ráirányul, amelyek eddig kívül estek az üzleti folyamatok automatizálásának fókuszán – a Forrester szerint ilyen terület az ügyfelek megtartása, a megrendelések kezelése, a kölcsönügyletek feldolgozása, az incidensmenedzsment vagy maga az ügyfélszolgálati tevékenység.

Az ügyfélélmény mindennél fontosabb lesz idén
Lehet-e hatékony a közigazgatási ügyfélszolgálat?

A piackutató blogján közzétett összeállítás kiemeli, hogy az ügyfélélmény ma már szerencsés esetben összekapcsolódik az üzleti folyamatokkal. Így a nagyszabású CRM telepítések ideje is lejárt, hiszen a cél a rugalmasság, amit a rendszeres fejlesztések és az önmenedzselő, keresztfunkciós csoportok együttműködést támogató metodológiák jellemeznek. Az ügyfélközpontú folyamatok modernizációját az IDC is elengedhetetlennek tartja, ami növekvő beruházásokat feltételez a támogató rendszerek – így a CRM – tekintetében. A Channel Insidernek nyilatkozó tanácsadók a viszonteladók előtt is nagy lehetőségeket látnak, amennyiben idén a mobil és a közösségi CRM forró üzlet lesz a kis- és közepes vállalkozások piacán. 

Az év slágerei  A közösségi CRM, azaz a közösségi média információit figyelő és felhasználó ügyfélkezelő megoldások piaca tavaly kezdett komolyan formálódni, ahogy az ügyfél-elkötelezettséget érintő kísérletek már kimutatható üzleti értéket termeltek a piackutatás, az önkiszolgálás vagy a termékfejlesztés témakörében. A mobil CRM iránt ugyancsak óriási az érdeklődés, bár a rendelkezésre álló támogatás ezen a téren erősen fragmentált, így a szervezeteknek összetett problémákkal kell megküzdeniük, hogy hatékonyan segítséget nyújthassanak mozgásban lévő dolgozóiknak és ügyfeleiknek.


A Gartner szerint az alacsony költségű cloud megoldások 3 éven belül felfalják az IT-kiszervezések 15 százalékát, ebbe pedig a CRM szolgáltatások is beletartoznak

A Forrester felhívja rá a figyelmet, hogy a felhő alapú CRM megoldások hosszú évek óta jelen vannak a piacon, de az üzletkritikus adatok mennyisége és a beruházások értéke csak most éri el azt a szintet, ahol nagy hangsúlyt kapnak a szolgáltatókkal kötött megállapodások és a vállalatok saját irányítási (governance) képességei. Persze általánosan is igaz, hogy a begyűjtésre, elemzésre és megjelenítésre váró adatok szinte végeláthatatlanul özönlenek. Ez felveti a petabájtos teljesítményű analitikai és tranzakciós alkalmazások szükségességét a közösségi térből és más forrásokból származó, komplex információ feldolgozására, ami a "big data" néven emlegetett koncepció megjelenésével jár a CRM területén.

Hódító CRM  A Gartner előrejelzése alapján 2015-ben már a vállalati informatikai büdzsé nagyjából 35 százalékát az IT-részlegen kívül költik majd el. Ez a piackutató szerint elsősorban a marketing- és az ügyféltámogatási készségeket érinti, így könnyen előfordulhat, hogy helyenként a marketingigazgatónak belátható időn belül nagyobb IT-költségvetése lesz, mint magának a CIO-nak. Havi CRM-mellékletünk további írásaiban mi is körüljárjuk az ügyfél-elkötelezettség alakításával kapcsolatos versenyhelyzetet vagy például a konzumer technológiák adaptációjának kérdését, részletesebb bepillantást nyújtva a 2012-es trendekbe.

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.