A hangalapú szolgáltatások árbevételének visszaesésével és az egy összegben kifizetett különadóval magyarázza tovább gyengülő első negyedéves eredményeit a Telenor. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a mobilnet-szolgáltatások és az okostelefonok.
Összesen 1,7 milliárd forinttal kevesebb bevételt könyvelhetett el a Telenor a tavalyi első negyedévéhez képest. Kevesebbet telefonáltak a felhasználók, ráadásul a hívásvégződtetési díjak is csökkentek, de persze az egy tételként elszámolt különadó sem jött jókor.
Halló! Halló? ■ A mobilszolgáltató negyedéves jelentésében 37,55 milliárd forintos árbevételről számolt be, amely a forgalmi visszaesés mellett a profit terén sem túl fényes eredmény. Az adózás előtti nyereség 13,1 milliárd forint, amely a 2010-es év első három hónapjához képest 3,4 milliárdos gyengülést jelent. Tény azonban, hogy az előző negyedév durva lejtmenetéhez képest legalább egy kicsit vissza tudták fogni a negatív iramot.
A mobilhasználati szokásokat elemezve a Telenor közleménye szerint lassú elmozdulás figyelhető meg a kártyás és a számlás előfizetések arányában. 2011 első negyedévében a szolgáltató előfizetéseinek száma 36 ezerrel csökkent, így az előfizetések száma 3 millió 548 ezer volt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) piaci részesedése 32,36 százalékon állt az idei első negyedév végén, míg a mobil szélessáv terén 26,41 százalékos eredményt értek el 2011 márciusában.
Adatra fel! ■ A sajtóközleményben is több helyen feltűnik, hogy a Telenor a visszaeső hangalapú piac mellett erőteljesen az adatszolgáltatások terén szeretne fejlődni. A
ZTE partnerségével elindított hálózatmodernizáció mellett egyre több helyen próbálják népszerűsíteni a mobil szélessáv előnyeit, példa erre
a nemrég megnyert GYSEV-tender, melynek folyományaként a nyugat-magyarországi vasúttársaság Intercity járatain ingyenes Wi-Fi hozzáféréshez jutnak az utasok.
"Szeretnénk tovább növelni az internetezők számát Magyarországon, s meggyőződésünk, hogy a digitális írástudástudatlanság felszámolása erősíteni fogja az ország versenyképességét" - erősítette meg a célkitűzéseket
Christopher Laska, a Telenor januárban érkezett új vezérigazgatója.
A
folyamatosan népszerűsített mobilnet eladásainak terén egyébként valóban rágyorsított a vállalat, amely emellett az okostelefon-lázat az Android felől igyekszik megfogni. A legnagyobb hazai androidos készülékkínálat mellett a Telenor folyamatos kampányokkal, hazai alkalmazásfejlesztési versennyel és szakmai fórumokkal népszerűsíti az Android rendszert és a hozzá kapcsolódó okostelefonokat.