Debrecen után Budapesten is k+f központot létesít a Magyarország legnagyobb informatikai szolgáltatójának számító IT-Services (ITSH) Kft. A globális piacra dolgozó társaság az idén a szolgáltatási területen is tovább bővíti az itteni létszámot.
Budapesti kutató-fejlesztő központtal bővül a Deutsche Telekom csoporthoz tartozó T-Systems International magyarországi leányvállalatának az IT-Services Kft.-nek (ITSH) a tevékenysége. Az új egység, amelynek létesítéséhez a hazai cég a Közép-Magyarországi Operatív Program keretében nemrégiben nyert el 314 millió forintos támogatást, induláskor 70 főt foglalkoztat.
Az ország legnagyobb IT-szolgáltatójának számító, jelenleg mintegy 2500 főt foglalkoztató cég Debrecenben már 2010 nyarától működteti első k+f központját, ahol távközlési eszközöket fejlesztenek az anyavállalat megbízásából. A budapesti szolgáltatóközpont területén létrehozott új kutatóbázison többek között olyan globális informatikai projekteken dolgoznak, mint a munkaállomások virtualizációja, illetve az üzletmenet folytonosságát biztosító eszközöket fejlesztenek.
Ilosvai Péter, az IT Services Hungary Kft. (ITSH) ügyvezető igazgatója a keddi bejelentés kapcsán jelezte, hogy további több száz fős bővítéssel számolnak még az idén a szolgáltatási területen is. AZ ITSH budapesti és debreceni szolgáltatóközpontja egyebek mellett rendszerintegrációs és üzemeltetési szolgáltatásokat végez, több mint 90 százalékban nemzetközi ügyfeleknek.
- A további bővítést a kedvezőtlen magyarországi makrogazdasági folyamatok sem befolyásolják negatív irányban - válaszolta a Bitport kérdésére az ügyvezető. Hozzátette, a magyar gazdaságot a német gazdaság vezérli, utóbbi az európai válság ellenére felfelé ível. Az "agyak" árversenye pedig még mindig Magyarország oldalára billenti a mérleget.
A kutatás-fejlesztés ráfordításai Magyarországon 1999-2009 közöt a bruttói hazai termék (GDP) százalékában
Forrás: KSH
Jogászból is lehet informatikus ■ A munkahelyek megfelelő tudásszintű betöltése ugyanakkor több éve okoz már gondot a cégnek, mivel még a felsőfokú végzettségűeknek is nagyon hiányos a nyelvtudásuk, különösen a műszaki végzettségűek körében. A probléma megoldására saját képzési rendszert indítottak több magyarországi egyetemmel együttműködésben, a jelentkezők körében elsősorban a magas szintű angol és német nyelvtudás az elvárás. Tapasztalataik szerint ugyanis az informatikai tudást könnyebb elsajátítani utólag is, így gyakran előfordul, hogy műszaki végzettséget ugyan nem szerzett, de nyelveket jól beszélő közgazdászokkal, jogászokkal töltik be a helyeket.
Az ügyfélszolgálatos munkahelyek nem is feltétlenül igényelnének diplomás szakembereket, a középiskolások nyelvi tudása viszont mégsem elegendő a feladatok ellátására, ezért ezekre is munkakörökre is többnyire diplomásokat alkalmaznak – emelte ki Ilosvai Péter.
Költ cége Magyarországon kutatás-fejlesztésre, és ha igen, akkor 2010-ben az árbevétele hány százalékát fordította erre?
Forrás: Deloitte
Speciális képzések ■ Többféle formát is választott a cég a saját munkaerő képzésre. Informatikai specializációt indított tavaly a Debreceni Egyetemen az ITSH. Az Infokommunikációs Rendszerek Üzemeltetése nevet viselő kihelyezett tanszék
mérnökinformatikus, programtervező informatikus és gazdaságinformatikus szakos hallgatók képzése folyik.
A cégnek TRAIN IT elnevezéssel egy speciális 3 hónapos gyakorlatorientált informatikai képzési programja is van, amely nem informatikai végzettségű diplomásokat készít fel az IT Services Hungary Kft. debreceni szolgáltatóközpontjában, ugyancsak a Debreceni Egyetemmel együttműködésben. A programra felvett résztvevőknek a cég automatikusan, a kezdetektől munkaszerződést, fizetést és tanulmányi szerződést kínál.