Növelné a Magyarországon eladott szervereinek és vállalati megoldásainak a számát a Dell. Az amerikai márka nálunk jelenleg ebben a piaci szegmensben a második legnagyobb szereplő.
Az IDC legfrissebb adatai szerint a Dell stabilan őrzi második helyét a Magyarországon eladott vállalati rendszerek és szerverek piacán, az idei második negyedévben a márka 26 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, nagyjából fele akkorával, mint a piacvezető HP. Ezt a különbséget akarják számottevően csökkenteni a következő években – mondták el a cég Budapestre látogató regionális és európai vezetői. (Globálisan a forgalom szempontjából
a Dell csak harmadik helyen áll, mert az IBM kevesebb eladott szerverrel is sokkal nagyobb bevételt produkál.)
Felvásárlási hullám ■ Emlékeztettek rá, hogy a korábban elsősorban PC-gyártóként ismert amerikai cég az utóbbi négy öt évben indult el erőteljesebben a szélesebb körű vállalati megoldások - adatközpont, cloud computing - irányába. Ennek felgyorsítására nem a kizárólagos saját fejlesztést, hanem
a felvásárlást választották, a Dell az elmúlt fél évtizedben több, mint húsz ebbe a profilba tartozó vállalkozást vett meg. Azóta a cég globális bevételi struktúrája is eszerint alakult át, 2011-ben már a teljes bevétel egyharmadát adták az adatközponti megoldások. Ezt az arányt tovább akarják növelni a következő években. Ami nem is meglepő, hiszen a legutóbb közétett, igen
rossz negyedéves eredmények mögött is elsősorban a PC-s üzletág gyengélkedése állt.
A Dell csak a nagy piacokon, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában értékesít közvetlenül, Magyarországon ugyanezt indirekt értékesítési csatornákon keresztül teszi. Itthon nyolc rendszerintegrátor és három mennyiségi disztribútor tartozik a partneri körbe, amit egyelőre bővíteni nem kívánnak, a meglévők pozíciójának erősítése a cél – válaszolták a cég képviselői lapunk kérdésére.