Miközben az elmúlt napokban több nagy informatikai óriás is elszomorító teljesítményről volt kénytelen beszámolni, a német szoftvercégnél a vártnál is jobban alakult az elmúlt negyedév.
Egyáltalán nem ártanak a pozitív hírek az informatikai szektornak, hiszen az elmúlt időszakban több
meghatározó szereplő is rossz, vagy éppen
siralmas számokat volt kénytelen publikálni. A trend azonban megfurdulni látszik, hiszen a Facebook vártnál jobb
negyedéves bevételei után a német szoftveróriás is meggyőző adatokat publikált. Olyannyira, hogy az éves tervszámokat is "kénytelenek voltak" felfelé módosítani.
Az SAP AG szeptember végén zárt harmadik negyedéve rekord bevételt hozott. A közel 4 milliárd eurós forgalom éves összevetésben 16 százalékos bővülést jelent. Igaz, az árfolyamhatás ezúttal segítette a céget, de ennek kiszűrése után is kétszemjegyű maradt a növekedés üteme. Az egyszeri tételek torzító hatásával nem számolva, a működési eredmény is hasonló mértékben, 10 százalékkal lett jobb az előző évben elértnél.
Két számjegyű rakétázás ■ Az új szoftverlicencek eladásából származó bevételek 17, a szoftverekhez kötődő szolgáltatások és támogatás pedig 16 százalékkal nagyobb forgalmat generált a walldorfi székhelyű cégnek. Jól teljesítettek a cég "jövőbe mutató" technológiái is. A
HANA memórián belüli adattárolási megoldás már 83 millió eurót hozott, és jó úton halad az egész évre vonatkozó 320 milliós forgalom elérése felé. Hasonlóan elégedetten nyilatkozott a cégvezetés az SAP mobil bevételeiről. A harmadik negyedévben ez a terület a maga 48 milliós forgalmával már kimutatható jelenlétet harcolt ki magának a vállalati portfólióban. A tervek itt éves szinten 220 millió eurós bevételről szólnak, ami az elmúlt időszak eredménye alapján reális célnak tűnik.
Az izmos növekedést természetesen az SAP folyamatos felvásárlásai is gerjesztik. A múlt év végén megszerzett és idén februárban integrált
SuccessFactors például kiemelkedően teljesített. Ennek köszönhetően a az SAP cloud szolgáltatásokból tavaly elért 4 milliós forgalma idén a 14-szeresére, 64 millióra duzzadt. A SuccessFactors teljesítményét önmagához nézve is szép számokat kapunk, hiszen az elmúlt 12 hónap alatt az új előfizetésekből származó bevétele majdnem megduplázódott.
Idén nincs ajándék ■ A tökéletes pénzügyi összképet látszólag egy terület árnyékolja be: a vállalat nettó profitja alaposan megcsappant. Míg tavaly ilyenkor 1,05 eurós nyereség jutott egy részvényre, ugyanez a mutató most csak 0,52 lett. Ugyanakkor nem a mostani eredmény lett nagyon rossz, hanem a tavalyi alakult a vártnál sokkal jobban. 2011-ben ugyanis a cég számára kedvező ítélet született a TomorrowNow-val kapcsolatos
Oracle-lel folytatott perben. Az akkori eredményt ezért egyszeri pozitív tételként nagyon megdobta az, hogy a korábban kiszabott 1,3 milliárd dollár kártérítés helyett "csak" 272 milliót ítéltek meg az Oracle-nek.
A cégvezetés a most publikált számok tükrében az éves forgalomra vonatkozó várakozásait is enyhén megemelte. A szoftverekből származó bevételek bővülését nyáron 10 és 12 százalék közé tették, most viszont már 10,5-12,5 százalék között dinamikát várnak - különösen az
idén felvásárolt Ariba teljesítményére alapozva. Ráadásul a menedzsment szerint a sáv felső határa látszik a reálisabbnak, amennyiben komoly zavaró tényező nem ront a gazdasági klímán az elkövetkező hetekben.