A listát továbbra is vezető Apple mögött megcserélődött az ezüst- és bronzérmes, a Nagy Kék 1996 óta először tudta újra megelőzni a redmondi szoftveróriást.
Szeptember 29-én az IBM piaci értéke 214 milliárd dollárra ugrott, míg a Microsoft ugyanezen a napon már csak 213,2 milliárdot ért. A Bloomberg jelentése alapján 1996 óta először történik meg, hogy a Microsoft ezen a téren alul marad riválisával szemben, a hír ezen kívül a piaci trendek változására is rámutat.

Eltolódó arányok Idén az IBM piaci értéke 22 százalékkal emelkedett, míg a Microsoft 8,8-at csökkent - hosszú távon tehát bejött az IBM számítása erőforrásainak és a megcélzott piacainak átcsoportosítával kapcsolatban. A vállalat 2005-ben szabadult meg PC üzletágától, hogy fókuszát a vállalati szoftvermegoldásokra és szolgáltatásokra irányíthassa.

"Az IBM gyakorlatilag a technológia mögé lépett" - magyarázta a Bloombergnek a Forrester elemzője, Ted Schadler - "Még időben ismerték fel, hogy az informatika túlhaladja a dobozokat az asztalokon."


A második hely sorsa tehát pont a PC-világ visszaszorulásával és a vállalati szoftver- és szolgáltatási szegmens megerősödésével dőlt el, ám a piaci érték szerint toronymagasan vezető Apple pont a másik irányban ért el sikereket. A 362,1 milliárdot érő cupertinói cég a PC-k felől a nagy tömegek divatmániájára építő konzumer termékek felé mozdult, és főként az iPodok, majd később az iPhone-ok és iPadek sikerétől hízott ekkorára.

A sikeres Palmisano-terv... Az egykor még legnagyobb PC gyártóként ismert IBM 2005-től több mint 25 milliárd dollárt költött szoftver-, szolgáltatási és konzultációs üzletágának fejlesztésére. Ezáltal sikerült elérniük, hogy 30 egymást követő negyedéven át növelni tudták a részvényenkénti nyereséget, és 2001-től tavalyig összesen 20 százalékkal emelkedett a forgalom is. A megfontolt stratéga, Sam Palmisano elnök-vezérigazgató mindezt ráadásul úgy tudta végigvinni, hogy a 426 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat költségei tíz év alatt szinte alig nőttek.

Még senki ne fogadjon a PC halálára
Szoftverekben és szolgáltatásokban látja a jövőt a 100 éves IBM

Megközelíthetetlen csúcson az Apple márkaértéke

...és a felemás Ballmer-stratégia A Microsoft 2000 januárjában még háromszor annyit ért, mint az IBM, és ugyanazon év júliusában piaci értéke már a 430 milliárd dollárt is meghaladta. 2009 márciusára azonban hihetetlen mélypontra zuhant, a válság és belső szervezési problémák miatt már csak 135 milliárd maradt az "eszmei érték".

Schadler szerint a vállalat az innovátorok klasszikus betegségében szenved: nagy tétet rakott a PC piacra, amely viszont azóta is csak csalódást eredményez. Steve Ballmer vezérigazgató persze nem győzi hangsúlyozni, hogy a Microsoft egyáltalán nem csak Windowsból és Office-ból áll: a heves vérmérsékletű vezető gyakran felrója az elemzőknek, hogy nem veszik figyelembe sikereiket a szerverekre szánt megoldások, vagy épp az online szoftverek terén.

Ha viszont az egyéb divízióknál tartunk, meg kell említeni például a Microsoft online szolgáltatási üzletágának "sikeres buktáját". A Bing ugyanis amellett, hogy 662 milliós bevételi szintre emelkedett, még mindig 728 millió dolláros működési költséget hoz össze, ráadásul az elmúlt időszakban még mélyült is a bevétel és kiadás közötti szakadék.

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.