Nem csupán a szenteknek, de a felméréskészítőnek is maga felé hajlik a keze, így a riportban komoly részt kap az IBM Watson elnevezésű szuperszámítógépe, amely idén nagy sikert aratott egy amerikai kvízjáték megnyerésével. A technológia a válaszadók szerint elsősorban az oktatásban és az egészségügyben hoz majd áttörést. Ez annak fényében nem tűnik túl rizikós jóslatnak, hogy jelenleg is zajlik ilyen irányú implementációja. A megkérdezettek 70 százaléka úgy véli, hogy Watson képessége a hatalmas adatmennyiségek feldolgozására elsősorban az analitika területén kamatozik majd, de csaknem ugyanennyi válaszadó szerint a mesterséges intelligencia fejlődéséhez is hozzájárulhat.
Felhőben ülve ■ Csak egyetérteni lehet a válaszadókkal abban a kérdésben, hogy az analitika mellett a felhő alapú alkalmazások további elterjedése lesz az informatika fő fejlődési útja. Hogy van helye a fejlődésnek, azt jól mutatja, hogy a válaszadók 40 százalékánál még nincs cloudos megoldás implementálva a cégnél. Négyből hárman viszont biztosak abban, hogy két éven belül mindenképpen használnak majd munkájuk során számítási felhőn alapuló megoldást.
A konkrét megoldásokat tekintve az elkövetkező hónapokban egyre inkább áttevődik a hangsúly a mostani virtualizációval és tárolással kapcsolatos szolgáltatásokról az alkalmazások javára. Ez utóbbin belül a mobil eszközkkel kapcsolatos applikációk fontosságát kell kiemelni, amelyekről már most úgy nyilatkozott a megkérdezettek több mint fele, hogy most is helyet kap vállalatuk mobil stratégiájában.
Droid az élen ■ A mobil technológia önmagában is fontos mozgatója lesz nem csupán a privát életben, de a vállalati munkafolyamatokban bekövetkező változásoknak. Itt a Google több gyártó kínálatában is megforduló Android operációs rendszerére érdemes külünleges figyelmet fordítani. A felmérésbe bevont fejlesztők válaszaiból kiderült, hogy jelenleg toronymagasan vezeti az Android azt a listát, amely a fejlesztési platformok népszerűségét mutatja.
Fejlesztési szándék az egyes mobil operációs rendszerekre
Közösségi tér ■ Végül nyilván nem lehet szó nélkül elmenni a közösségi megoldások üzletre gyakorolt hatása mellett sem. Az átláthatóságot, közvetlenséget, minél több megosztott információt igénylő közösségi tér vállalaton belül és kívül egyaránt képes lehet növelni a hatékonyságot. A megkérdezettek közel ugyanolyan arányban gondolják azt, hogy cégük inkább a belső információáramlást erősíti közösségi megoldásokkal az elkövetkező években (43 százalék), illetve azt, hogy a kifelé, a partnerek és a fogyasztók felé zajló kommunikációban veti be ezt az eszközt (41%). Érdekes módon a nagy közösségi hálózatokra (Facebook, Twitter stb.) való sima "rácsatlakozást" csak a válaszadók ötöde tartotta elképzelhetőnek cégüknél. A többieknél inkább volt erősebb ez a megoldás negatív oldala, miszerint alig vagy egyáltalán nincs ráhatással az adott vállalat a harmadik félnél zajló fejlesztésekre, módosításokra.
A közösségi megoldások üzleti alkalmazásában a kulturális különbségek is fontos szerepet játszanak. Indiában például 57 százalékos a közösségi technológiák elfogadottsága, miközben ugyanez az arány Oroszországban a 20 százalékot sem éri el.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak