Néhány héten belül hivatalosan is bejelenthetik a Mediaroom eladását - értesült belső forrásból a Bloomberg.
Mindkét fél számára logikus lépésnek tűnik a Mediaroom esetleges átvételéről szóló sztori, amit a
Bloomberg szellőztetett meg. A lap úgy értesült, hogy akár már néhány héten belül az Ericssoné lehet a Microsoft IPTV-s megoldása, a
Mediaroom.
A Microsoft szempontjából azért tűnik esélyesnek ez a lépés, mert az utóbbi időben a Mediaroom a háttérbe szorult a nappalik szórakoztató központjának szánt Xbox konzol és az ehhez kapcsolt szolgáltatások miatt. Az eladással a redmondi cég fókuszálhatna az Xboxra, miközben a házon belül eddig kvázi vetélytársként funkcionáló Mediaroom pedig kikerülne a portfólióból.
A Mediaroom partnerhálózata: kis logók, nagy nevek
Svéd csavar ■ Az Ericsson ugyanakkor a vezeték nélküli hálózatok területén a
fokozódó kínai nyomás ellenére is még mindig erős hardveres jelenléttel bír, amit a Microsoft IPTV-s megoldásával egy komplett szoftveres ággal tudna kibővíteni. Ezzel pedig teljesebb portfóliót kínálhatna a kábeles, műholdas vagy internetes eléréssel tévéadást kínáló cégekkel küzdő telkóknak.
A Microsoft Mediaroom számos piacon van jelen a telekommunikációs cégek IPTV-s szolgáltatási csomagjaiban. Az amerikai AT&T-től kezdve a német Deutsche Telekomon át egészen hazánkig, ahol a Magyar Telekomon keresztül lehet igénybe venni a megoldást. A hazai cég a tavaly
nyári olimpiára időzített fejlesztések apropóján arról számolt be, hogy több mint 280 ezer IPTV előfizetővel rendelkezik.