2011 elején az Apple neve egyet jelent a konzumer világgal. iPhone, iPod, iPad, ultravékony MacBookok jutnak az ember eszébe legelőször az almás logóról. Az üzleti felhasználóktól két éve elfordult vállalat most azonban készül a vállalati piac visszahódítására is.
Hirdetés
 
Bár még sokan emlékeznek Steve Jobs ellenérzéseire a vállalati piaccal szemben, az Apple most hivatalosan is megkezdte az üzleti szektor visszahódítását. Új kampányaik segítségével szeretnék rögzíteni az emberek tudatában, hogy az iOS alapú készülékeknek és a Maceknek igenis erős helye van egy vállalati informatikai infrastruktúrában.

Nem fontos a vállalati piac Az iPodok sikere által újra erősödő Apple 2007 január 9-én mutatta be az első iPhone készüléket: innentől egy töretlen sikerszéria indult el az addig "egyszer fent, egyszer lent" életet élő vállalat életében. Azóta az iPhone a modernség és trendiség szimbóluma, a 2010-ben megjelent iPad pedig a számítástechnikát, a számítógépeket is ultra-konzumerré változtatta, kettéosztva a PC-k evolúcióját.

Az átlagemberekre, a mindennapos felhasználásra építő "legújabb kori Apple" eközben szinte teljesen elfordult az üzleti piactól. 2008-ban távozott a vállalati kereskedelemért felelős alelnök, pozíciójára azóta sem érkezett senki. Bár a Mac OS X Snow Leopardban debütált a Microsoft Exchange támogatás, közben az Apple elkaszálta a teljes Xserve termékvonalat, teljes káoszt okozva azok fejében, akik az előző lépés miatt már azt hitték, újra almás megoldások működtetik majd a vállalatokat.


Maga Steve Jobs is megfogalmazta ellenérzéseit egy 2010 nyarán készült interjúban. "Pont azt szeretem a konzumer piacban, amit a vállalatiban mindig is utáltam: ha kijövünk egy termékkel, csak el kell juttatnunk a hírét mindenkihez, akik majd maguk eldönthetik, szeretik vagy sem. Ha sokan döntenek úgy, hogy szeretik, folytathatjuk a munkát holnap is, ennyire egyszerű a folyamat - és ezért bonyolult mindez a vállalatok esetében. Nem azok döntenek a termékekkel kapcsolatban, akik használják őket. Akik pedig dönthetnének, gyakran össze vannak zavarodva és képtelenek választani."

De, fontos a vállalati piac Időközben azonban furcsa változások történtek a piacon. A boldog és elégedett iPhone- és iPad-felhasználók bevitték munkahelyeikre is a készülékeket, és a vállalatok hirtelen azzal szembesültek, hogy a dolgozók szeretnék a máshol már megszeretett ketyeréiket üzleti célokra is felhasználni. A kritikus tömeg pedig ugyebár megállíthatatlan - ezt pedig végre az Apple is észrevette. Ha pedig valamiben pénz van, az almás gyártó is ott terem.


Arról már szállingóztak hírek, hogy az Apple nemrég átszipkázta a BlackBerrykkel az üzleti életben meghatározó szerepet betöltő RIM jó néhány kereskedelmi vezetőjét. Most azonban konkrét bizonyíték is született arra, hogy újra célkeresztbe került a vállalati szektor. "Mac in the Enterprise" címmel célzott promóciós e-maileket küldtek szét a cég kereskedői, amelyben konkrét tanácsokat adnak arról, hogyan válhatnak a vállalati informatika tökéletes részeivé az iPhone-ok, iPad-ek és Macek.

Változni vagy változtatni? Elemzők szerint az Apple következő lépései kiemelten fontosak arra nézve, sikerül-e a visszatérés az elhanyagolt szegmensbe. Pozitív, hogy a dolgozói igények mindenképpen elősegíthetik a döntéshozók Apple-t favorizáló beszerzéseit, viszont rámutatnak arra is: ez a piac másfajta hozzáállást kíván. A konzumer világban az Apple megteheti, hogy viszonylag önfejűen, a változtatási igényekre, trendekre fittyet hányva menetel előre, a szeress-vagy-gyűlölj effektus ezen a téren kifejezetten működőképesnek bizonyult.

A szakértők szerint a vállalati felhasználás terén azonban minden gyártónak meg kell tanulnia flexibilisnek lenni, igazodnia az aktuális piaci igényekhez: hogy ez mennyire lesz ínyére az Apple-nek, azt csak a jövő mutathatja meg.

Vállalná három szabad napért, hogy négy napig intenzívebben dolgozik?

Egy brit techcégnél bejött a dolgozóknak, igaz, némi plusz szervezést igényelt. Mások inkább azt szeretnék, hogy heti 60 óra legyen a keret.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.