Az iPad-del már sikerült a számítástechnikai piac jelentős átformálnia az Apple-nek, most pedig lehetőség mutatkozik arra is, hogy a PC-piacon az új MacBookokkal megszorongassák a többi nagy versenyzőt, köztük a HP-t és a Dellt.
Az iPad-del elért sikerek ■ Hogyha, nem feltétlenül igazságos módon, egy kategóriaként kezeljük az iPad-et és a notebookokat, akkor láthatjuk, hogy az Apple világpiaci részesedése ezen eszközök terén a legnagyobb. Még az újdonságok szempontjából konzervatív vállalati szférában is egyre elterjedtebbé válik az iPad-ek használata.
Az utóbbi időszak az Apple piaci sikereitől volt hangos. A nagy áttörést az almás táblagép megjelenése hozta. Sokan választottak iPad-et új Windows PC helyett, de még más Apple termékek eladásán is megérződött az iPad jelenléte. A saját termékek visszaszorulásához képest viszont jóval nagyobb volt az a szelet, amit sikerült felemésztenie a PC-piacból az Apple-nek.
A riválisok esélyei ■ A rivális gyártók kénytelenek lesznek alacsonyabb árakat szabni termékeikhez, ha versenyben akarnak maradni az Apple-lel. Várhatóan a MacBook Air valódi konkurensének szánt új termékkategória, az ultrabook megjelenése sem fogja még egy ideig akadályozni az Apple előretörését, mivel az alacsony számban szállított eszközök árát 2012 áprilisa előtt nem fogják tudni csökkenteni.
A Forrester szerint Európában látszik némi esély arra, hogy a tabletes piacon a többi gyártó megszorongassa az iPad-et. Az öreg kontinensen ugyanis némileg kisebb (és nem annyira mélyen gyökerező) az Apple jelenléte, mint az USA-ban. Ehhez azonban gyorsan kell cselekedniük, és minél hamarabb árcsökkentéseket végrehajtani. Amennyiben nem lép elég gyorsan a konkurencia, úgy jó ideig a gyémánt sztenderdet jelentő Apple marad az egyeduralkodó a tablet piacon.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak