Egyetlen év alatt a harmadikról az első pozícióba tornászta fel magát a cupertinói vállalat a félvezetőket felvásárló cég listáján. Az Apple felíveléséhez a HP gyengélkedése is kellett.
A világ vállalatai tavaly 302 milliárd dollárt költöttek félvezetők beszerzésére, amiből az Apple egymaga közel 17,3 milliárdot jegyzett - derült ki a Gartner friss elemzéséből. A vásárlói kör fragmentáltságát jól jelzi, hogy ezzel az 5,7 százalékos részesedéssel is a lista élén találta magát a cég. Az éves szinten a
korábban reméltnél lényegesen kisebb mértékben, mindössze egy százalékot bővülő teljes piacon a cupertinói vállalat több mint harmadával költött többet félvezetőkre, mint egy évvel korábban,
A megnövekedett felvásárlási kedv mögött természetesen az iPhone és az iPad töretlen sikere áll, de a növekedésből szépen kivette a részét a MacBook Air termékcsalád is. A mobil eszközök uralmát jól jelzi, hogy a területen szintén agresszívan jelen lévő gyártók (Samsung, HTC) egyaránt messze átlag feletti arányban növelték kiadásaikat.
A félvezetőpiac legnagyobb vásárlói (forrás: Gartner)
Az időszak egyik legnagyobb vesztese a korábbi listavezető, a Hewlett-Packard lett. A HP egy éve még 17,6 milliárd dolláros költésével messze a többiek előtt járt, ám a 2011-ben produkált 16,6 milliárddal már csak a harmadik lehet. A vállalatnak láthatóan nem tett jót sem a saját gyártású táblagép, a TouchPad bukása, sem az, hogy sokáig nem tudták eldönteni, mit is akarnak kezdeni PC-s üzletágukkal.