Csütörtökön elindult a YouTube teljesen lokalizált felülete, ám az igazi újdonságot nem a .hu domain vagy a Magyarországra fókuszáló kezdőlap jelenti, inkább a hazai tartalommegosztók, -szolgáltatók, valamint a hirdetők számára jöhetnek jobb idők.
Már a lokalizálás előtt is a harmadik leglátogatottabb weboldalnak számított a YouTube Magyarországon, havonta több mint 2,7 millió látogatóval. A Google felmérése alapján egy átlagos magyar netező havonta 5 és háromnegyed órányi tartalmat "fogyaszt" a videómegosztó oldalon.

Mostantól a felhasználók számára is jól láthatóan a hazai látogatókra szabják az oldalt: a YouTube.hu címet használva, vagy a YouTube.com oldalt hazai IP címről megnyitva az országra szabott kezdőlappal, releváns videókkal és tartalmakkal indul el a Google által üzemeltetett videómegosztó szolgáltatás. Ez azonban nem minden, a változásokat leginkább a "professzionális" YouTube-felhasználók érezhetik.



Szegény zenészek menedéke Az egyik legfontosabb újítás, hogy ezentúl hivatalosan kezelhetővé válik, ki is a "gazdája" egy feltöltött videónak. A fizikai hanghordozók és DVD-k eladásából már filléreket sem kereső hazai zenészek és előadók, valamint az egyre csökkenő eladásokat produkáló zenei kiadók ezentúl kihasználhatják a YouTube jogkezelésének minden hozadékát. A videómegosztó ezentúl az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel működik együtt a szellemi termékek jogkezelésében. Így könnyen és pontosan megvalósíthatóvá válik annak felügyelete, hogy egy videoklip vagy bármilyen egyéb képi és zenei anyag annak termeljen esetleges bevételeket, akinek valóban tulajdonában áll a szerzői jog.

A jogtulajdonos egy azonosítási eljárást követően úgy töltheti fel saját videóit, hogy az ezeken elhelyezett hirdetésekből befolyó összeg több mint 50 százaléka hozzá fut be. Könnyen kezelhető ezáltal az is, mi történjen abban az esetben, amikor valaki más tölt fel a jogtulajdonoshoz tartozó tartalmat (akár csak egy jogdíjköteles zeneszámot használ fel családi videójának aláfestésére). A jogtulajdonosnak ekkor sem csak az automatikus tiltásra van lehetősége: meghagyhatja a mások által feltöltött tartalmakat is, csupán előírhatja, hogy az azokhoz kapcsolódó esetleges reklámbevételek is őt, és ne a feltöltőt illessék meg.

Kulturált hirdetések A tartalomszolgáltatók maguk választhatják meg, milyen hirdetések jelenjenek meg a YouTube-on közzétett videóikban. Lehetőség lesz az eddig megszokott, a kép egy részét részben kitakaró bannerek használatára, de megadhatunk egy jóval felhasználóbarátabb formát is. A TrueView egy, a saját videónk elé automatikusan befűződő reklámvideót jelent, amelyet ráadásul nem kötelező végignézni, a felhasználó át is ugorhatja, ha nem érdekli a hirdetés tartalma. A YouTube természetesen csak akkor fizet részesedést, ha a hirdetést valóban végignézik, ám a nézők sem pártolnak el a szabályozhatatlanul felbukkanó, kéretlen ajánlatok miatt.

A Google kivégezte a navigációs versenytársakat
Webáruházzá változhat a YouTube

Gyengül a Google+, de a keresőcég szerint minden oké

A jogtulajdonosok számára rendelkezésre áll a Google Analytics mintájára használható YouTube Analytics is, amellyel részletes statisztikákhoz juthatnak a feltöltött tartalmak látogatottságáról, a nézői szokásokról. Az analitikába bevonhatók a mások által feltöltött, de jogszerűen a tulajdonoshoz tartozó egyéb tartalmak is. Ilyen háttérrel jobban célozhatók a YouTube-ra feltöltött reklámcélú videók, termékbemutatók és egyéb üzleti jellegű tartalmak, de a saját videókhoz kapcsolódó hirdetések targetálása is pontosabb lehet.

A YouTube globális szinten, valamint minden "meghódított" országban is igyekszik közvetlen partnerkapcsolatok kialakítására. Itthon hat partnert gyűjtöttek már az indulás időpontjára, közöttük van kereskedelmi tévécsatorna (TV2), hanglemezkiadó és hangstúdió (Tom Tom Records, WMMusicDistribution), de egyéb tartalomszolgáltatók is: a Sziget Kulturális Szervezőiroda, a Magyar Jégkorong Szövetség vagy a KEDD Animációs Stúdió. A YouTube partnerek speciális csatornákkal, személyre szabott tartalomszolgáltatási módszerekkel színesíthetik az adott országnak szóló kínálatot, a remények szerint hamarosan hatványozottan többen lesznek Magyarországon is.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.