A Digg közösségi linkmegosztó oldalért négy éve még 200 millió dollárt ajánlottak, most viszont 500 ezer dollárért és egy marék saját részvényért vásárolta fel a Betaworks újmédia-vállalat.
A 2004-ben indított Digg több szempontból is a webkettes szolgáltatások egyik úttörője, bár a legutóbbi években idehaza már csak a kétségbeesett eladási kísérletek kapcsán lehetett hallani róla. Az oldal 2010-es, nagyszabású átalakítása eredménytelennek bizonyult, ami a forgalom csökkenéséhez, majd vezetőváltáshoz és elbocsátásokhoz vezetett. A Digg egyik alapítója tavaly a Google-höz távozott, tavasszal pedig a Washington Post tulajdonában lévő SocialCode csábította magához a megmaradt dolgozók több mint felét.

Szerény üzlet ■ A közösségi linkgyűjtő 45 millió dollár befektetői tőkét szerzett fennállása során, sőt 2008-ban arról szóltak a hírek, hogy a Google 200 millió dollárt adott volna az oldalért egy utolsó pillanatban meghiúsult üzlet során. A Digg azóta is folyamatosan kínálgatta magát, a TechCrunch blog például rendszeresen hírbe hozta különféle érdeklődőkkel - utólag valószínűnek látszik, hogy ezek az információk semmi másra nem szolgáltak, mint a cég árának feltornázására.



A Wall Street Journal csütörtökön számolt be róla, hogy a Digg végül mégis elkelt: a Betaworks nevű újmédia-vállalat 500 ezer dollárért és saját részvényekért cserébe szerezte meg a márkanevet és a kapcsolódó technológiát, az alkalmazottakra viszont nem tartott igényt. A Digg a Betaworks News.me csapatához kerül, ahol a tervek szerint újra startup vállalkozásként működtetik majd. Úgy tűnik, hogy a cég egyetlen valódi értéke tényleg maga a brand. A Twitter, a Facebook és társaik mára túlhaladottá tették a közösségi linkgyűjtő modelljét, sőt közvetlen riválisa, a Reddit is lehajrázta a Digget decemberben.

Jó, de nem annyira  A mostani, félmillió dolláros vételár aprópénznek tűnik ahhoz képest, hogy a céget 2008-ban az aktuális befektetések még 164 millió dollárra értékelték. A comScore idén májusban még 7 millió egyedi látogatót mért az oldalon, ami egy felfutóban lévő garázscégtől kitűnő teljesítmény lenne, azonban töredéke a Digg fénykorában elért látogatottságának.

Érdekesség, hogy a Google annak idején azért lépett vissza a cég felvásárlásától, mert úgy döntött, házon belül is simán meg tud építeni egy hasonló rendszert. Állítólag ennek eredménye lett a Buzz (magyarul Zümm), amit azóta már elkaszált a keresővállalat, ám az is valószínű, hogy az elszalasztott lehetőséget azóta sem bánták meg.

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.