A Digg közösségi linkmegosztó oldalért négy éve még 200 millió dollárt ajánlottak, most viszont 500 ezer dollárért és egy marék saját részvényért vásárolta fel a Betaworks újmédia-vállalat.
A 2004-ben indított Digg több szempontból is a webkettes szolgáltatások egyik úttörője, bár a legutóbbi években idehaza már csak a kétségbeesett eladási kísérletek kapcsán lehetett hallani róla. Az oldal 2010-es, nagyszabású átalakítása eredménytelennek bizonyult, ami a forgalom csökkenéséhez, majd vezetőváltáshoz és elbocsátásokhoz vezetett. A Digg egyik alapítója tavaly a Google-höz távozott, tavasszal pedig a Washington Post tulajdonában lévő SocialCode csábította magához a megmaradt dolgozók több mint felét.
Szerény üzlet ■ A közösségi linkgyűjtő 45 millió dollár befektetői tőkét szerzett fennállása során, sőt 2008-ban arról szóltak a hírek, hogy a Google 200 millió dollárt adott volna az oldalért egy utolsó pillanatban meghiúsult üzlet során. A Digg azóta is folyamatosan kínálgatta magát, a TechCrunch blog például rendszeresen hírbe hozta különféle érdeklődőkkel - utólag valószínűnek látszik, hogy ezek az információk semmi másra nem szolgáltak, mint a cég árának feltornázására.
A Wall Street Journal csütörtökön számolt be róla, hogy a Digg végül mégis elkelt: a Betaworks nevű újmédia-vállalat 500 ezer dollárért és saját részvényekért cserébe szerezte meg a márkanevet és a kapcsolódó technológiát, az alkalmazottakra viszont nem tartott igényt. A Digg a Betaworks News.me csapatához kerül, ahol a tervek szerint újra startup vállalkozásként működtetik majd. Úgy tűnik, hogy a cég egyetlen valódi értéke tényleg maga a brand. A Twitter, a Facebook és társaik mára túlhaladottá tették a közösségi linkgyűjtő modelljét, sőt közvetlen riválisa, a Reddit is lehajrázta a Digget decemberben.
Jó, de nem annyira ■ A mostani, félmillió dolláros vételár aprópénznek tűnik ahhoz képest, hogy a céget 2008-ban az aktuális befektetések még 164 millió dollárra értékelték. A comScore idén májusban még 7 millió egyedi látogatót mért az oldalon, ami egy felfutóban lévő garázscégtől kitűnő teljesítmény lenne, azonban töredéke a Digg fénykorában elért látogatottságának.
Érdekesség, hogy a Google annak idején azért lépett vissza a cég felvásárlásától, mert úgy döntött, házon belül is simán meg tud építeni egy hasonló rendszert. Állítólag ennek eredménye lett a Buzz (magyarul Zümm), amit azóta már elkaszált a keresővállalat, ám az is valószínű, hogy az elszalasztott lehetőséget azóta sem bánták meg.