Az Apple legújabb kori sikerszériája alapján az elemzők már előzetesen is erős első negyedévet vártak az Apple-től, ám az eredmények így is meglepően jók lettek. A vállalat történetének második legerősebb negyedévét zárta. Érdemes megjegyezni, hogy az abszolút rekorder a tavalyi negyedik negyedév, tehát az eleve felfokozott, karácsonyi bevásárlási időszak - ha ennek arányában vizsgáljuk a mostani számokat, még inkább kalapot emelhetünk az Apple teljesítménye előtt. A vállalat 400 millió dollárral fejelte meg a várakozásokat, és 13,4 milliárd dolláros bevételről számolt be az év első három hónapjára.
iSzonyúan sok telefon | Az idei első negyedévben 8,75 millió iPhone talált gazdára (még egy olyan is, amit nem akartak eladni), ezzel 131 százalékos növekedést produkáltak a tavalyi első negyedéves eredményekhez képest. Peter Oppenheimer, a vállalat pénzügyi igazgatója egyszerűen így nyitotta a Wall Street elemzőihez intézett konferenciahívását: "Minden idők legnagyobb iPhone eladásait jelenthetem". Valóban, mint ahogy Tim Cook üzemeltetési vezető is megerősítette, ezen a téren még a tavalyi negyedik negyedév rekord-számait is túlszárnyalták: az akkor eladott iPhone-okhoz képest 56 ezer készülékkel több fogyott.
A divatteremtő okostelefonok egyik legdinamukusabban növekvő piaca Ázsiában volt, ahol a tavalyi hasonló időszakhoz képest 477 százalékkal nőttek az iPhone-eladások, ezen belül a cég által "nagy kínai" területnek nevezett régió (Kína, Hong-Kong és Tajvan) jeleskedett leginkább. Európa szintén jól szerepelt, csupán az Egyesült Államokban volt némi fennakadás, főleg az ottani szolgáltatók pozicionálása miatt.
MacMentett üzletágak | Amire a legtöbben talán nem is számítottak, az a számítógépek üzletágának megerősödése. A vállalat 40 százalékkal növelte a Mac-ek eladásait, 1,14 milliós darabszámmal. A notebookok - a MacBook, MacBook Pro és MacBook Air termékcsalád - 1,8 milliárd dollár értékben fogyott, 28 százalékos növekedést produkálva. Ezek azért fontos számok, mert a százalékos értékek magasabbak, mint az általános PC-piaci növekedés, amit általánosan 25 százalék környékére tesznek a különböző elemzők. A Technology Business Research elemzője így summázta az eredményeket: "A desktop számítógépek visszatértek."
Természetesen sokan kíváncsiak lettek volna az iPad-del kapcsolatos számokra is, ám mivel a termék hivatalos indulása április 3. volt, a jelentés számszakilag nem tért ki a tabletekre. Cook mindenesetre nagy reményeket fűz az új termékcsaládhoz: "Nagyon agresszívek voltunk az iPad árazása terén, mivel szerintünk a tabletek piaca hatalmas, és igyekeztünk ebből minél nagyobb részt magunk mellé állítani".
A vezető elejtett pár megjegyzést, ami arra enged következtetni, hogy az első generációs iPhone megjelenése utáni stratégiát követve nemsokára az iPad árát is lejjebb engedik. Az elemzők véleménye megoszlik a kérdésben: a kaliforniai iSuppli szerint a gyártási költségek alapján az Apple-nek bőven van játéktere az iPad árazásában, a Technology Business Research viszont inkább arra gyanakszik, hogy az ár marad, csupán a gyártási költségeket próbálják majd lejjebb szorítani, így növelve a profitot.
Még a médialejátszók eladása is sikeresnek bizonyult - a legszebb napjaikon már túl lévő iPodokból ugyan darabszám szerint egyetlen százalékkal visszaesett a forgalom, ám az eladott készülékek egyre inkább a drágább modellekből kerülnek ki, így bevétel terén mégis 12 százalékot javított az Apple.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak