Az Apple március végéig tartó első negyedévének eredményei a nagy elvárásokat is jócskán meghaladták. Nem meglepetés, hogy tarol az iPhone, de növekedett a Mac-ek eladása is.

Az Apple legújabb kori sikerszériája alapján az elemzők már előzetesen is erős első negyedévet vártak az Apple-től, ám az eredmények így is meglepően jók lettek. A vállalat történetének második legerősebb negyedévét zárta. Érdemes megjegyezni, hogy az abszolút rekorder a tavalyi negyedik negyedév, tehát az eleve felfokozott, karácsonyi bevásárlási időszak - ha ennek arányában vizsgáljuk a mostani számokat, még inkább kalapot emelhetünk az Apple teljesítménye előtt. A vállalat 400 millió dollárral fejelte meg a várakozásokat, és 13,4 milliárd dolláros bevételről számolt be az év első három hónapjára.

iSzonyúan sok telefon | Az idei első negyedévben 8,75 millió iPhone talált gazdára (még egy olyan is, amit nem akartak eladni), ezzel 131 százalékos növekedést produkáltak a tavalyi első negyedéves eredményekhez képest. Peter Oppenheimer, a vállalat pénzügyi igazgatója egyszerűen így nyitotta a Wall Street elemzőihez intézett konferenciahívását: "Minden idők legnagyobb iPhone eladásait jelenthetem". Valóban, mint ahogy Tim Cook üzemeltetési vezető is megerősítette, ezen a téren még a tavalyi negyedik negyedév rekord-számait is túlszárnyalták: az akkor eladott iPhone-okhoz képest 56 ezer készülékkel több fogyott.

A divatteremtő okostelefonok egyik legdinamukusabban növekvő piaca Ázsiában volt, ahol a tavalyi hasonló időszakhoz képest 477 százalékkal nőttek az iPhone-eladások, ezen belül a cég által "nagy kínai" területnek nevezett régió (Kína, Hong-Kong és Tajvan) jeleskedett leginkább. Európa szintén jól szerepelt, csupán az Egyesült Államokban volt némi fennakadás, főleg az ottani szolgáltatók pozicionálása miatt.

MacMentett üzletágak | Amire a legtöbben talán nem is számítottak, az a számítógépek üzletágának megerősödése. A vállalat 40 százalékkal növelte a Mac-ek eladásait, 1,14 milliós darabszámmal. A notebookok - a MacBook, MacBook Pro és MacBook Air termékcsalád - 1,8 milliárd dollár értékben fogyott, 28 százalékos növekedést produkálva. Ezek azért fontos számok, mert a százalékos értékek magasabbak, mint az általános PC-piaci növekedés, amit általánosan 25 százalék környékére tesznek a különböző elemzők. A Technology Business Research elemzője így summázta az eredményeket: "A desktop számítógépek visszatértek."

Természetesen sokan kíváncsiak lettek volna az iPad-del kapcsolatos számokra is, ám mivel a termék hivatalos indulása április 3. volt, a jelentés számszakilag nem tért ki a tabletekre. Cook mindenesetre nagy reményeket fűz az új termékcsaládhoz: "Nagyon agresszívek voltunk az iPad árazása terén, mivel szerintünk a tabletek piaca hatalmas, és igyekeztünk ebből minél nagyobb részt magunk mellé állítani".

A vezető elejtett pár megjegyzést, ami arra enged következtetni, hogy az első generációs iPhone megjelenése utáni stratégiát követve nemsokára az iPad árát is lejjebb engedik. Az elemzők véleménye megoszlik a kérdésben: a kaliforniai iSuppli szerint a gyártási költségek alapján az Apple-nek bőven van játéktere az iPad árazásában, a Technology Business Research viszont inkább arra gyanakszik, hogy az ár marad, csupán a gyártási költségeket próbálják majd lejjebb szorítani, így növelve a profitot.

Még a médialejátszók eladása is sikeresnek bizonyult - a legszebb napjaikon már túl lévő iPodokból ugyan darabszám szerint egyetlen százalékkal visszaesett a forgalom, ám az eladott készülékek egyre inkább a drágább modellekből kerülnek ki, így bevétel terén mégis 12 százalékot javított az Apple.
 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.