Mint ahogy az lassan már hagyománnyá válik, a Twitter is hivatalos blogján közölte a hírt, miszerint tulajdonosa lett a Smallthought Systems vállalatnak. Utóbbi két termékéről volt eddig ismert. A Dabble DB egy univerzális adatelemző és –megosztó alkalmazás, melyet a Twitter is használt házon belül a projektek követésére. A másik alkalmazás a Trendly, amely a Google Analytics adataiból készített trendekre fókuszáló, egyszerűsített jelentéseket. Azaz a töménytelen forgalmi adatból automatikusan kiszűrte a felhasználó számára fontos információkat. Az ügylet pénzügyi részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Most csak a Dabble DB oldalán olvasható az akvizíció híre, kiegészítve egy kérdés-válasz résszel a változásokkal kapcsolatban. Ezek lényege, hogy a meglévő ügyfelek továbbra is használhatják a terméket, de új felhasználókat már nem fogadnak. A Trendlynél mindössze egy egysoros üzenet jelzi, hogy jelenleg itt sem fogadnak új ügyfeleket.
Hogy miért kellett a Twitternek a Smallthought Systems (és különösen a fejlesztőcsapat szakemberei), azt nem nehéz megtippelni. Minthogy tavasszal bejelentette a cég, hogy szponzorált csiripekkel próbálkozik pénzt keresni, és lassan, de biztosan építi fel hirdetési megoldásait, egyértelmű, hogy a hirdetőpartnereket szeretnének komoly, stabil és használható analitikai megoldással segíteni. Valószínű, hogy rövid időn belül elő is állnak valamivel, amiben már az új munkatársak közreműködése is tetten érhető lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak