Számos példa mutatja, hogy nem csak az appok fejlesztői, hanem a használói is profitálhatnak annak használatából.
A mobilos alkalmazások világa a mai napig főleg arról szól, hogy a felhasználók minél többen vásároljanak az appból, az lehetőleg a top 10-ben legyen és dőljön a pénz. Sőt, a letöltés után további tranzakciók történjenek, a család összes tagja találja meg a neki legjobban tetsző kiegészítőt, és költsön rá. 

Lehet ezt máshogy is  Miközben ez az üzletpolitika teljesen általános és elfogadott, közben szépen fejlődik az alkalmazások világának azon szelete is, amellyel a felhasználó nemhogy költ, hanem éppen ellenkezőleg, pénzt keres. Ezek az alkalmazások legtöbbje egyelőre keresetkiegészítésként szolgál, de a The Wall Street Journal összeállítása arról tanúskodik, hogy akad olyan példa is, amikor valaki korábbi munkáját feladva, teljes egészében a mobilos alkalmazás adta lehetőségekre támaszkodva keresi meg a betevőt.


Poshmark: ruhakereskedelem  mobilon

Elsőként Ashley Diderich példáját hozzák, aki egy évvel ezelőtt nővérként dolgozott a helyi kórház pszichiátriai osztályán, amivel 1700-2000 dollárt keresett havonta. Ashley egyik nap az AppStore böngészése közben ráakadt a Poshmark alkalmazásra, amely ruházati cikkek kereskedelmével foglalkozik, amihez egy virtuális piacteret biztosít az eladók és a vevők számára. A Szilícium-völgyben alapított cég a rajta keresztül bonyolított forgalom 20%-át kéri el, ami Ashley számára még így is több mint kedvező, hiszen egy év elteltével havi 3000 dollárt hoz össze az appal és már ott is hagyta korábbi munkahelyét. Már az első napon 55 dollárt keresett azzal, hogy a ruhásszekrényéből kiválogatott ruhákat elkezdte árulni, mára pedig egy külön szobát foglal el a házában a ruhák tárolásával és csomagolásával.

Az önmegvalósítás új formája  A kamerával, internetkapcsolattal, és GPS-el ellátott mobiltelefonok, táblagépek rohamos terjedése lehetővé teszi, hogy egy ilyen eszköz tulajdonosa bármilyen munkát el tudjon végezni. A szakértők a 90-es évekre jellemző netes forradalmat látják megismétlődni, amikor egyre több embernek lett számítógépe és internet-hozzáférése, amely kombinációt nagyon sokan arra használtak, hogy a különböző online piactereken, aukciós oldalakon értékesítsék, amit csak tudnak. A mobil megjelenése újjáéleszti ezt a kort azzal a különbséggel, hogy az elvégezhető munkák már nem kötik a lakáshoz, vagy bármilyen földrajzi helyhez a vállalkozó kedvűeket.


EasyShift: a boltlátogatás új formája

Erre kiváló példa az EasyShift és Tiffany Jacskon története. Előbbi a Quri által fejlesztett alkalmazás, amely az országban (USA) lévő üzletek árukínálatának, polc elrendezésének, és egyéb marketinggel összefüggő adatainak rögzítésére szolgál. Az ország különböző pontjaira napi rendszerességgel ingázó boltlátogatók Magyarországon is ismertek: az ő feladatuk, hogy ellenőrizzék az adott termék megfelelő elhelyezését, tálalását, valamint figyeljék az árukészletet. Miért ne lehetne mindezzel az adott régióban élő személyt megbízni, aki a feladatot egy appal és egy mobil segítségével is el tudja végezni? 

Tiffany Jackson pontosan ezt teszi: hetente egyszer elautózik Houstonba, ahol a meghatározott üzletekben lefotózza az élelmiszereket, amiért 3-4 dollárt keres feladatonként. Ez még nem olyan sok, de ha összetettebb feladatról van szó, az akár 40 dollárt is jelenthet alkalmanként. Ha pedig Tiffany úgy dönt, hogy egy kicsit több időt szán erre a munkára, akkor havi 300 dollárt is kereshet vele, ami önálló bérként persze nem elegendő, de az otthoni költségvetésnek minden plusz bevétel jól jön. 

"Csak" egy jó app kell  A példák pedig hosszasan sorolhatók még: ott van a Lyft, ami (GPS koordinátákat használva)  önkéntes taxisofőrt farag abból, akinek van ideje, és kedve utasokat elfuvarozni a célállomásukra, keresve ezzel akár 400 dollárt is egy héten. A TaskRabbit munkaerő közvetítést végez 20 százalékos jutalék ellenében, a Yardsale használt elektronikai eszközök eladásában segíti az egy városban, vagy városrészben élőket, megkímélve őket így az utazás fáradalmaitól és költségeitől.


YardSale: a portéka már nem az udvaron hever

A tendencia egyértelmű: ezek az alkalmazások könnyedén kiváltják azokat a weboldalakat, amelyek hasonló céllal üzemeltek, viszont a mobilkészülék sokkal hatékonyabbá teszi ezeket a tevékenységeket. Már csak azért is, mert míg a PC-től sokan idegenkednek, egy jól megtervezett mobilos alkalmazás használata sokkal könnyebb és egyszerűbb, így azok is rátalálhatnak ezekre az üzleti lehetőségekre, akik addig távol tartották magukat a számítástechnika és az internet ismeretlen és ijesztő világától.

Egy kis ügyességgel, vagy egyszerre több tevékenység folytatásával ezek az appok könnyedén kiválthatják az addigi munkahelyet, hiszen a közvetítői díjak és jutalékok általában nem haladják meg a 20 százalékot, és az esetleges borravaló is a mobilos kereskedők zsebében maradhat.

Ez az alkalmazás tudja, mikor kell eladni 
Az év legjobb appjai az Apple szerint
Nagy szám! Két játékos van az app-piacon

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.