A korábbi értesülésekkel szemben az Amazon csak néhány dolláros veszteséggel árulja az új Fire tabletet, ami a kapcsolódó szolgáltatások értékesítésével könnyen fordulhat nyereségbe.
Az Amazon Kindle Fire különböző komponensei jelenleg 191,65 dollárba kerülnek, az eszköz legdrágább összetevője a 87 dolláros érintőképernyő. Az új táblagép ára így a gyártási költségekkel együtt is csak 209,63 dollárra rúg -
állítja az iSuppli piackutató.
Ez azt jelenti, hogy tévesnek bizonyultak az elemzők korábbi, 50 dolláros veszteségről szóló találgatásai, a tabletekhez kapcsolódó szolgáltatások minimálisan elvárható értékesítéséből pedig összességében már 10 dollár körüli nyereségre számíthat a gyártó.
A marginális profit temészetesen még kevés lenne az üdvösséghez, de úgy tűnik, hogy az Amazon táblája az első akadályt sikeresen veszi. Innentől minden a "borotvapenge-modellnek" nevezett startégián múlik: ahogy a gyártók magukon a borotvákon veszteséget, az utólag eladott pengéken pedig sokszoros nyereséget termelnek, úgy
a Fire tabletek első sorozata is az e-kereskedelmi csatornákon keresztül generálja majd a nagy bevételt - legalábbis az Amazon tervei szerint.
PlayBook Amazon-módraAz Kindle Fire az iSuppli szerint sok dizájnelem és alkatrész tekintetében
hasonlít a Research In Motion (RIM) Blackberry PlayBook tabletjére. Az Amazon táblagépe a tajvani Quanta Computernél, a világ legnagyob szerződéses PC-gyártójánál készül, aki mellesleg a PlayBookot is gyártja. A RIM tabletjének sikertelensége miatt a Quantánál utóbb nem csak gyártókapacitás szabadult fel, de az Amazonnak jól jöhet a hasonló eszközök előállítása során szerzett szakértelem is.
Az iSuppli szerint a Kindle Fire elsősorban a kézzel fogható árucikkek forgalmát hivatott felpörgetni, amire a vele járó kedvezmények is jó alapot teremtenek. Az e-könyvek vagy zenei albumok promócója helyett a Kindle Fire
az első nagyszabású kísérlet a digitális tartalom és a hagyományos kiskereskedelmi tevékenység összekapcsolására, ami jelenleg is a vállalat bevételeinek legnagyobb részét adja. Arra ugyanis még nem akadt példa, hogy egy viszonteladó olyan (tábla)géppel állt volna elő, amelyet speciálisan saját portékájának népszerűsítésére tervezett.
Mint a cukrot ■ Az iSuppli egy másik elemzésében az első Kindle könyvolvasó piacra dobását idézi, amelyből az Amazon képtelen volt eleget gyártani, hogy kielégítse a vásárlók rohamát. Az eszközöket egy héten belül elkapkodták, a hiány pedig egyértelműen késleltette a gyors adaptációt. A Fire tablet esetében intő jel lehet, hogy a felhasznált technológiák már másfél éve jelen vannak a piacon, így az ellátási lánc biztosítása is nehezebb feladat - különösen egy olyan táblagép esetében, amely sok elemző szerint egyből a tabletpiac második helyére rakétázhat.
Lehet, hogy a 10 hüvelykes Kindle Fire modell is azért érkezik csak jövőre, a második hullámban, mert az Apple minden forrást kimerített az iPad-hez kapcsolódó előrendelésekkel. Mindenesetre a 199 dolláros táblagépek iránt akkora érdeklődés várható, amit már a 7 hüvelykes méretben sem lesz könnyű kielégíteni. A tablet bemutatóján az Amazon vezérigazgatója csak annyit közölt, hogy több millió darab tabletet gyártanak majd a november közepére tervezett kilövésig, de az előrendelésekkel jó lesz igyekezni. Ebben az esetben valószínű, hogy tényleg jó tanácsról, sem pedig telemarketinges sóderről van szó.