Egy amerikai kutatócég kérdőívének kiértékeléséből kiderült, hogy a vállalatok többsége házon belül oldja meg a közösségi médiához kötődő feladatokat. A kiszervezés, megbízás sokkal kisebb arányú, mint az általános marketingteendők esetében.

A MarketingSherpa több mint 2300 válaszadó alapján készítette el azt a beszámolót, amely a cégek közösségimédia-használati szokásait térképezte fel. Ennek egyik nyilvánosságra hozott következtetése az, hogy a vállalatok inkább házon belül keresnek embert, vagy jellemzően embereket a feladat elvégzésére.

Céges territórium | A megkérdezettek közül bő harmaduk nyilatkozott úgy, hogy a tartalom-előállításban, illetve a közösségi oldalak keresőoptimalizásában külső segítséget vesznek igénybe, vagy terveznek igénybe venni a közeljövőben. Az összes többi részterület esetében ez az arány csak romlott a kiszervezés szempontjából. Az ügyfelekkel, közösséggel való direkt kommunikációt és kontaktust alig 9 százalék bízza harmadik félre, és mindössze 14 százalékuk tervezi kiszervezni ezt az elkövetkező időszakban.

A felmérést készítők szerint ennek oka az lehet, hogy a közösségi média lehetőségeit használó (potenciális) ügyfelek számára az a természetes, ha direktben kommunikál velük a cég, és nem mondjuk egy ügynökségen keresztül. Az is az okok között szerepelhet, hogy a vállalatok többségénél a közösségi média kezeléséhez, tartalommal való ellátásához nagyrészt már megvan az alapvető készség és tudás a munkatársak között.

Nem feltétlenül egy személyben koncentrálódva, inkább azt lehet megállapítani, hogy bizonyos területekre általában találni alkalmas kollégát. Ezeket a személyeket egy laza csoportba összehozva, és a feladatokat megfelelően kiosztva a vállalatok képesek lehetnek egy hagyományos divíziókon átívelő, közösségi médiáért felelős részleget életre hívni. Az ebben részt vevő személyeknek nem kell feladni eddigi munkájukat, hiszen a munkamegosztás következtében mindez heti néhány óránál nem rabol többet az idejükből.

A megfelelő embert a megfelelő helyre | A technológiai, fejlesztő részlegen például biztos akad olyan mérnök, aki akár szabadidejében is aktív szerepet vállal szakterületéhez kötődő fórumokon, blogokon, közösségi csoportokban. Az ő tudását és elkötelezettségét viszonylag könnyű például blogbejegyzésekre, fórummoderálásra vagy egyéb témába vágó aktivitásra váltani.

Az ügyfélkapcsolati munkatársak titulusában is benne van az, amiről a közösségi média nagyrészt szól. Nem kell tehát mást tenni, csak megfelelően korszerű csatornába terelni munkájukat, és máris rendelkezésünkre áll egy ideális csapat a kommentek, hozzászólások, kérések kezelésére.

A kereskedők nyitott hozzáállása, az új kapcsolatok kialakítására fókuszáló beállítottsága kifejezetten alkalmassá teszik őket arra, hogy a cég Facebook oldalát menedzseljék. A hagyományos marketinges gárdából pedig jöhet egy vezető személyiség, aki mindezen tevékenységeket koordinálja, összefogja és irányítja.


A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.