Egy hete ismertek az Apple második negyedévének eredményei. Ugyan a számok is önmagukért beszélnek, egy infografika még szemléletesebbé teheti a vállalat üzleti trendjeit, valamint bevételi forrásainak megoszlását.
Újra nagy zsák pénzt keresett az Apple
a második negyedéves eredmények hivatalos bejelentése szerint, és bár voltak az elvártnál gyengébben muzsikáló területek (például a reméltnél félmillióval kevesebb eladott iPad), az óriásvállalat köszöni, rendben van. Az alábbi infografika azonban a részleteket is látványosan emeli ki, például azt, hogy bár folyamatosan megfejelik az előző időszakok eredményeit, a növekedés mértéke eléggé hektikus.
Érdemes újra megfigyelni, milyen hatalmas részt, 58 százalékot képvisel a vállalat bevételeiben az iPhone-forgalom, amelyhez képest eltörpül az iPadek, vagy még inkább a Macbookok és iMacek szerepe. Szakértők szerint hosszú távon rizikós ez az "erős egy láb mellett sok gyenge kis csáp" szemlélet, hiszen az iPhone egyfajta megközelítés szerint mégiscsak divatcikk, egy korra jellemző kedvenc, amelyet sok versenytárs fenyeget technológia, tudás, kényelmes használat szempontjából.