Mostantól érdekes lesz egy családi vacsora Zuckerbergéknél, mivel a céges témákat ezentúl kínosan kerülniük kell. A Google legfrissebb felvásárlásával ugyanis a Facebook-ikon két közeli rokona is átkerült az "ellenséghez".
A Google bejelentette a Wildfire nevű marketing startup felvásárlását: a cég olyan szoftvereket fejleszt, amelyek közösségi oldalakon segítenek márkák, céges profilok és hivatalos kommunikációs formák hatékonyabb kezelésében. Megoldásuk többek között a Facebookkal, a Twitterrel, a LinkedInnel és a Pinteresttel működik együtt, ügyfeleik között pedig olyan nevek találhatók, mint az Amazon és a Sony.
Galád család ■ Az akvizíció nem csak azért érdekes, mert ezzel a Google újabb fegyvert akasztott a vállára az internetes hirdetési piacon. A marketing-cég megvásárlásával ugyanis a keresőóriás családi szinten is borsot tört
Mark Zuckerberg orra alá. A Wildfire egyik termékstratégája az a
Harry Schmidt, aki nem más, mint
Donna Zuckerbergnek, a Facebook-alapító húgának férje, tehát "Zuck" sógora. Ráadásul nem ő az egyetlen családtag, aki a nagy riválishoz kerül: Mark legkisebb húga,
Arielle szintén a Wildfire alkalmazottja junior kereskedőként.
A húg és a sógor: Arielle Zuckerberg és Harry Schmidt
A legidősebb Zuckerberg nővér,
Randi szarkasztikusan jegyezte meg
Twitter-üzenetében: "Gratulálok, Wildfire! Mostantól több Zuckerberg családtag dolgozik a Google-ne, mint a Facebooknak! #kínos ;)". Arielle pedig a
Facebook oldalán olvasható bejegyzése szerint szabadságán értesült a bekebelezésről. "Izraelben vagyok (...), és épp most hallottam, hogy Google-alkalmazott lettem. Nem akarok hazudni... Eléggé kínos érzés, de emellett büszke is vagyok, hogy ezen a nagy napon a Wildfire csapat tagja lehetek."
Közösség + marketing = profit ■ A Google felvásárlása egy egyre tisztábban látható folyamat része. A vállalat a források szerint 250 millió dolláros ügylet előtt mindössze másfél hónappal szerezte meg a hasonló területen működő Meebo-t 100 millióért, de a versenytársak is aktívan csipegetik fel a közösségi marketinghez kapcsolódó vállalatokat. A Salesforce.com például júniusban 700 millió dollárért
a Buddy Mediát olvasztotta magába, de az Oracle is több hasonló téren működő cég,
az Involver, a Vitrue és a Collective Intellect begyűjtésével erősített az idén.
A Wildfire legénysége a hírek szerint a Google DoubleClick csapatába olvad be, szakértői és tapasztalatai pedig leginkább abban segíthetik a vállalatot, hogy a hirdetők hatékonyabban, több csatornán keresztül érhessék el a lehetséges ügyfeleket.