Továbbra is a technológiai cégek uralják a világ legértékesebb márkáinak rangsorát: 2013-ban az Apple, a Google és az IBM került az első három helyre.
A MillwardBrown piackutató cég idén is összeállította a legértékesebb márkák rangsorát, amely a technológiai és telekommunikációs cégek feltűnő túlsúlyát mutatja. A rangsor első ötven helyezettje között tizenöt cég került ki ebből s két iparágból. Az élcsapat eleve három technológiai cég: az Apple, a Google és az IBM. Kiugróan magas tavalyi első helyét megőrző Apple brandértéke: 185 milliárd dollár. A második helyezett Google és a harmadik IBM tavalyhoz képest helyet cseréltek: ők „csak” 113,5 milliárdot, illetve 112,5 milliárdot érnek.

Jól tartja pozícióját ezen a téren a hagyományos technológiai cégek közül a 7. helyezett Microsoft (70 milliárd dollár), amely mindössze két helyet rontott tavaly óta, valamint az SAP (34,5 milliárd), amely viszont javított három helyet. Érdekes módon 12 helyett esett vissza a Facebook (21,3 milliárd), és kellően látványos az Oracle brand (20 milliárd) értékének csökkenése is, Larry Ellison cége 9 helyet esett vissza a ranglistán.


Jönnek a távol-keletiek Látványos a távol-keleti cégek előretörése. Ha a tendenciát nézzük, az látszik, hogy hatalmasat nőtt ezeknek a néhány éve még ismeretlen brandeknek az értéke. A tavalyhoz képest 16 helyet javító Tencent értéke például 50 százalékkal nőtt. Az 1998-ban alapított holding médiaszolgáltatásoktól az e-kereskedelmen át az online játékokig szinte mindennel foglalkozik, ami az internettel kapcsolatban van.

Hasonlóképpen látványos a Samsung előretörése, amelynek értéke 51 százalékkal nőtt és 25 helyet ugrott előre a ranglistán. A listát összeállító kutatók egyik példaként hozták arra, hogy érdemes befektetni a márka értékének növelésébe. A Samsung, amely vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán, tavaly például 1,6 milliárd dollárral növelte (!) kommunikációra fordított keretét, és közben természetesen nagyon komoly innovációs tevékenységet is folytatott. A Samsung előretörése például figyelmeztető jel az Apple-nek, amely ugyanezen időszak alatt mindössze 1 százalékkal tudta növelni a brand értékét.

A Samsung beelőzheti az Apple-t
E-kereskedelem kínai léptékkel

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.