Továbbra is a technológiai cégek uralják a világ legértékesebb márkáinak rangsorát: 2013-ban az Apple, a Google és az IBM került az első három helyre.
A MillwardBrown piackutató cég idén is
összeállította a legértékesebb márkák rangsorát, amely a technológiai és telekommunikációs cégek feltűnő túlsúlyát mutatja. A rangsor első ötven helyezettje között tizenöt cég került ki ebből s két iparágból. Az élcsapat eleve három technológiai cég: az Apple, a Google és az IBM. Kiugróan magas tavalyi első helyét megőrző Apple brandértéke: 185 milliárd dollár. A második helyezett Google és a harmadik IBM tavalyhoz képest helyet cseréltek: ők „csak” 113,5 milliárdot, illetve 112,5 milliárdot érnek.
Jól tartja pozícióját ezen a téren a hagyományos technológiai cégek közül a 7. helyezett Microsoft (70 milliárd dollár), amely mindössze két helyet rontott tavaly óta, valamint az SAP (34,5 milliárd), amely viszont javított három helyet. Érdekes módon 12 helyett esett vissza a Facebook (21,3 milliárd), és kellően látványos az Oracle brand (20 milliárd) értékének csökkenése is, Larry Ellison cége 9 helyet esett vissza a ranglistán.
Jönnek a távol-keletiek ■ Látványos a távol-keleti cégek előretörése. Ha a tendenciát nézzük, az látszik, hogy hatalmasat nőtt ezeknek a néhány éve még ismeretlen brandeknek az értéke. A tavalyhoz képest 16 helyet javító Tencent értéke például 50 százalékkal nőtt. Az 1998-ban alapított holding médiaszolgáltatásoktól az e-kereskedelmen át az online játékokig szinte mindennel foglalkozik, ami az internettel kapcsolatban van.
Hasonlóképpen látványos a Samsung előretörése, amelynek értéke 51 százalékkal nőtt és 25 helyet ugrott előre a ranglistán. A listát összeállító kutatók egyik példaként hozták arra, hogy érdemes befektetni a márka értékének növelésébe. A Samsung, amely vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán, tavaly például 1,6 milliárd dollárral növelte (!) kommunikációra fordított keretét, és közben természetesen nagyon komoly innovációs tevékenységet is folytatott. A Samsung előretörése például figyelmeztető jel az Apple-nek, amely ugyanezen időszak alatt mindössze 1 százalékkal tudta növelni a brand értékét.