A Google által is támogatott Pixazza szolgáltatást sokan már eddig is a "képes AdSense" névvel illették: a szolgáltatás mögé most újabb befektető állt. Alakul a crowdsource fogalma.
"A hirdetés akkor jó, ha nem fáj" - mondja a jó marketinges. Ha lépten-nyomon olyan reklámokba ütközünk a világhálón, amely a szánkba rágja, mit kellene megvennünk (a reklámozó szerint természetesen), az a kényszeretetés tipikus esete, és egyre többen immunisak az ilyen módszerekre.

Az alternatív hirdetési módszereket éppen ezért egyre többen kutatják, így ha az újabb fejlesztések szép lassan átveszik a hatalmat, a figyelemfelkeltés és a reklámozás egy új, szebb és talán kulturáltabb korába léphetünk. A Pixazza erre tesz kísérletet: a Google által is emberes összeggel támogatott szolgáltatás egyre nagyobb erőre kap.

Szex és árcédula | A Pixazza szolgáltatásának lényege, hogy a hirdetők megjelölhetnek termékeket a weben található képeken: ha a felhasználó ezek fölé viszi az egérmutatót, további információk ugranak fel róla (jellemzők, változatok, árak), és továbbkattintással meg is lehet vásárolni az árut.

A technológia "ihletője" a vállalat későbbi műszaki vezetőjének és társalapítójának felesége volt. James Everinham életének párja napokat töltött hasztalan keresgéléssel, miután megtekintette a Szex és New York című filmet a moziban, és a fejébe vette, hogy ő is olyan cipőket szeretne, mint amilyet a filmben hordott a főhősnő.

Everinham ötlete abból a folyamatból merítkezett, hogy a hölgy mennyi időt elpocsékolt a kereséssel, majd pedig, miután megtalálta a keresett cipőt és megbotránkozott annak csillagászati árán, nem sokkal később talált egy teljesen ugyanúgy kinéző pár cipőt más gyártótól, amelyet töredék áron meg is vásárolt. Hohó, tehát nem a márka, a szlogen vagy a szöveges rátukmálás segít, hanem maga a kinézet, a kép? Akkor adjunk lehetőséget a netezőknek arra, hogy a nekik tetsző árukat kinézet alapján találják meg!

Működik | Az ötletet tett követte, és megszületett a Pixazza szolgáltatás, amelyet első körben a Google Ventures, az August Capital és a CMEA Capital is jelentős összeggel támogatott. A vállalkozás  nyolcmillió dolláros tőkével indult, és felépítette a hirdetők számára a lehető legkönnyebben megoldható képes hirdetési formuláját.


A weboldalakba gyakorlatilag egyetlen JavaScript sort kell beépíteni, és máris dolgozik a Pixazza motorja a képeken. A vállalat első körben szerződésekkel teremtett kapcsolatot nagyobb partnerekkel, mostanában azonban már újszerű értékesítési módszereken dolgoznak, amely a Google AdSense mintájára bárki által elérhető és használható. Az ilyen jellegű hirdetési modellhez kapcsolódik az egyre népszerűbbé váló kifejezés, a crowdsource: a fogalom azt jelenti, hogy a hirdetésekhez az "alapot" már nem maguk a hirdetők adják, hiszen jelen esetben az adott weboldalon lévő, más forrásokból származó képeket "címkézik fel" a rajtuk talált termékek alapján.

Technológiai és funkcionalitás szerinti bővülésükhöz nyújthat segítséget egy második körös tőkebevonás, amelyet a Shasta Ventures biztosít. A 12 millió dolláros injekcióból egyrészt a mindenki által hozzáférhető, egyszerűen finanszírozható új modellt fejlesztik, másrészt földrajzilag szeretnék kiterjeszteni az egyelőre amerikai fókusszal működő szolgáltatást.

Hirdetések újratöltve | A Google saját maga is rágyúr a hirdetési piacra, és az alternatív lehetőségeit propagálja. A július 23-ig jelentkezőknek például ingyenes 30 napos próbaidőt kínál a Google Places-hez kapcsolódó szponzorált címkék használatához. Ezzel a térképszolgáltatásokon megtalálható helyek alá kerülhet egy hirdetési címke, amely az adott helyhez vagy annak valamilyen jellegzetességéhez kapcsolódó hivatkozást kínál. Ez a szolgáltatás egyébként az AdWords kattintás alapú fizetési konstrukciójától eltérően hagyományos módon, 25 dolláros árat szab meg címkénként egy hónapra.

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.